Grupul chinez Huawei Technologies Co Ltd a demarat discuțiile privind vânzarea mărcilor de smartphone P și Mate, au declarat luni pentru Reuters două surse din apropierea acestui dosar, o tranzacție care ar putea însemna o eventuală abandonare de către Huawei a producției de smartphone-uri premium.
Discuțiile dintre cel mai mare producător mondial de echipamente de telecomunicații și un consorțiu în fruntea căruia se află o firmă de investiții controlată de Guvernul din Shanghai se derulează de mai multe luni, au precizat sursele care au dorit să își păstreze anonimatul. Huawei ar fi început să analizeze încă din luna septembrie a anului trecut posibilitatea de a vinde aceste mărci premium. Sursele nu au putut dezvălui la cât sunt evaluate cele două mărci de către Huawei, scrie Agerpres.
Potrivit firmei de consultanță IDC, în perioada cuprinsă între trimestrul al treilea din 2019 și trimestrul al treilea din 2020, livrările de telefoane Huawei Mate și Huawei seria P s-au cifrat la 39,7 miliarde de dolari.
Sursele au adăugat însă că Huawei nu a luat încă o decizie finală cu privire la vânzarea acestor mărci de telefoane premium, existând posibilitatea ca discuțiile să se încheie fără succes, în condițiile în care compania încearcă să producă în China cipurile high-end Kirin care echipează smartphone-urile sale.
"Huawei a luat la cunoștință că există zvonuri nefondate cu privire la vânzarea principalelor sale mărci de smartphones. Aceste zvonuri nu au niciun fundament. Huawei nu are un astfel de plan", a declarat un purtător de cuvânt de la Huawei.
Sursele sunt de părere că posibila vânzare a mărcilor de smartphone-uri premium sugerează că Huawei nu se așteaptă ca noua administrație Biden să ridice restricțiile cu privire la lanțurile de aprovizionare ale companiei chineze, introduse de administrația Trump în luna mai 2019.
Huawei, cel mai mare producător mondial de echipamente de telecomunicații și al doilea producător de smartphone-uri, a anunțat în luna noiembrie a anului trecut vânzarea brandului de telefoane Honor către un consorțiu de companii, în fruntea căruia se află o firmă susținută de Guvernul din Shenzhen. Potrivit unor surse, valoarea acestei tranzacții, care a fost una derulată în întregime în numerar, a fost de peste 100 miliarde de yuani (15,5 miliarde de dolari).
Telefoanele din seriile P și Mate sunt printre cele mai bine vândute modele pe piața de smartphone premium din China și concurează cu telefoanele iPhone ale Apple, telefoanele din seriile Mi și Mix ale Xiaomi Corp și telefoanele din seria Find ale OPPO.
Firma de cercetare de piață Counterpoint susține că mărcile P și Mate au reprezentat aproape 40% din vânzările totale ale Huawei în trimestrul al treilea al anului trecut.