Recent lansatul magazin de aplicații Huawei, AppGallery, încearcă să atragă dezvoltatorii de jocuri și aplicații cu comisioane mai mici și, temporar, chiar inexistente.
Huawei are mare nevoie să atragă dezvoltatorii de aplicații, după ce a rămas fără dreptul de a mai folosi pe telefoanele sale aplicațiile și serviciile Google, ceea ce înseamnă că cei care cumpără telefoane Huawei nu au acces la Play Store pentru a instala aplicațiile preferate.
Compania coreeană, care prevede o scădere a vânzărilor du 20% în 2020 din această cauză, încearcă să contracareze problema cu un magazin propriu de aplicații, AppGallery, lansat recent.
CITEȘTE ȘI Huawei va resimți efectele limitărilor impuse de Statele Unite începând de anul acestaPentru a determina cât mai mulți dezvoltatori să-și publice produsele în AppGallery, Huawei a venit cu un plan de comisioane special. Astfel, în primul an, dezvoltatorii vor opri toate veniturile generate de aplicații, fără să plătească vreun comision.
În al doilea an comisionul va fi de 15%, iar în rest Huawei va opri 30%. Aplicațiile educative au parte de un tratament aparte: 0% comision în primul an, 10% în al doilea, 20% în rest.
Apple și Google opresc 30% din veniturile generate de aplicații, cu anumite reduceri pentru abonamentele plătite pe perioade lungi.
La jocuri situația este puțin diferită, acestea fiind în general mai productive decât aplicațiile. Aici, comisionul va fi de 15% în primii doi ani, după care Huawei oprește 30%.
Aceste cifre sunt valabile pentru dezvoltatorii din afara Chinei, care se înscriu până cel târziu în luna iunie. De la creatorii chinezi de jocuri Huawei oprește un descurajator 50%.