Un teaser pentru viitorul flagship al producătorului chinez este bazat pe fotografii făcute cu un DSLR și nu cu telefonul promovat, așa cum se lasă să se înțeleagă.
Campania de promovare a primul flagship Huawei pentru 2019 a început în forță, cu un scandal privind fotografiile folosite. Un teaser care lauda camera foto a viitorului smartphone este însoțit de fotografii realizate, în realitate, de un aparat foto profesional.
Imaginile folosite de Huawei sunt fotografii stock, cumpărate de producătorul chinez de pe site-urile de profil. Cel puțin una dintre acestea este disponibilă în catalogul de pe Getty Images.
Huawei a emis și un comunicat în legătură cu acest incident, în care spune, în esență, că este vorba de o neînțelegere și că fotografiile folosite în campania de promovare a lui P30 au doar rolul artistic de a sugera unele din facilitățile camerei foto a viitorului smartphone.

Însă Huawei nu este la prima abatere de acest gen. În vara anului trecut a făcut exact același lucru pentru a promova modelul Nova 3.
Atunci s-a aflat după ce modelul din promo a postat online o imagine în care se vedea fotograful și camera foto cu care a fost realizată fotografia promovată de producător ca fiind obținută cu telefonul.
În apărarea celor de la Huawei, folosirea de materiale de promovare înșelătoare nu este o noutate în industria de smartphone-uri și cu siguranță nu este limitată la un singur producător. Samsung și alții au și ei un lung istoric în acest sens.