Huawei Technologies a devansat Apple și a devenit al doilea mare furnizor de smartphone-uri la nivel mondial, în trimestrul încheiat în iunie, câștigând teren în Europa și pe piața sa locală, China, potrivit datelor firmelor de cercetare a pieței, transmite Reuters.
Creșterea estimată a cotei de piață a Huawei Technologies a avut loc pe fondul atenuării declinului pieței chineze a smartphone-urilor, cea mai mare din lume. Huawei a reușit totodată să își depășească rivalii prin comercializarea mai multor telefoane cu funcții incluse, scrie News.ro.
“Huawei trece la telefoane cu valoare adăugată mai mare, prin lansarea unor telefoane de referință, care au instalate cele mai noi funcții. Smartphone-ul P20 Pro al Huawei este primul model de telefon al companiei echipat cu trei camere, depășind concurenții din piață, a afirmat Gerrit Schneemann, analist la IHS Markit, într-o notă adresată clienților.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Huawei a anunțat marți că în primele șase luni ale anului a înregistrat o creștere de 15% a veniturilor.
Potrivit datelor IHS și Strategy Analytics, Huawei a acoperit în perioada aprilie-iunie peste 15% din piața globală a smartphone-urilor, depășit cota de 12% a Apple. Lider este în continuare Samsung Electronics, cu o cotă de piață de aproape 20%.
Potrivit firmei de analiză a datelor Canalys, livrările totale de smartphone-uri în China au depășit 100 de milioane de unități în trimestrul al doilea, față de 91 de milioane de unități în primul trimestru, iar Huawei și-a mărit cota pe piața chineză cu 6%, la un nivel record de 27%.
Piața chineză este esențială pentru Huawei, care este suspectată în SUA, Australia și alte țări că ar putea facilita spionajul guvernului chinez.
Compania a fost practic exclusă de pe piața Statelor Unite, în condițiile în care niciun operator de telecomunicații important nu comercializează smartphone-uri Huawei.
Huawei a negat că ar facilita spionajul, afirmând că este o companie privată care nu se află sub controlul guvernului chinez.
Compania a anunțat că toate afacerile sale, cu smartphone-uri, echipamente de telecomunicații și servicii de infrastructură IT au evoluat bine în primele șase luni ale anului.
Veniturile au urcat la 325,7 miliarde de yuani (47,97 miliarde dolari), în timp marja operațională a crescut la 14%, de la 11% în urmă cu un an. Compania nu oferă date detaliate referitoare la perioada respectivă.