Google va sancționa, prin reducerea vizibilității în rezultatele afișate de motorul de căutare, site-urile pentru mobil care afișează reclame ce acoperă conținutul paginii și afectează astfel experiența utilizatorilor, informează Wall Street Journal.
Acest pas ar putea afecta puternic numeroasele site-uri web care se bazează pe acest tip de mesaje publicitare pentru a genera venituri.
“Paginile care afișează reclame interstițiale oferă o experiență mai slabă utilizatorilor comparativ cu cele al căror conținut este imediat accesibil. Acest lucru poate fi problematic pe dispozitivele mobile, care au în general ecrane mai mici”, a afirmat managerul de produs Doantam Phan, într-o postare pe site-ul Google.
CITEȘTE ȘI Se împlinesc 5 ani de când Tim Cook l-a înlocuit pe Steve Jobs la conducerea AppleCa urmare, paginile al căror conținut nu este ușor accesibil utilizatorilor vor fi afișate mai jos de către motorul de căutare Google, ceea ce ar putea afecta traficul site-urilor respective. Schimbarea va fi implementată începând cu 10 ianuarie 2017 și va viza site-urile care afișează mesaje interstițiale, indiferent dacă acestea sunt afișate imediat după accesarea paginii sau ulterior. Excepție vor face mesaje care conțin informații sau avertizări pentru utilizatori, cum este cazul site-urile pentru adulți sau al celor care folosesc “cookies”.