La începutul anului viitor, o foarte mică parte a utilizatorilor browser-ului Chrome vor fi trecuți pe un nou sistem de profilare, numit Privacy Sandbox.
1% din utilizatorii browser-ului Chrome vor fi trecuți pe Privacy Sandbox cândva în primul trimestru al anului viitor, anunță Google.
Privacy Sandbox este sistemul de profilare a utilizatorilor, care va înlocui cookie-urile terțe și va folosi categorii de interese pe care utilizatorii le vor putea modifica pentru a vedea reclame mai relevante.
CITEȘTE ȘI TikTok - Reacție după recomandarea ca autoritățile și instituțiile publice din România să-și dezinstaleze aplicațiaGoogle susține că Privacy Sandbox va oferi un nivel mai mare de intimitate utilizatorilor decât cookie-urile, însă, nu toată lumea este de acord cu gigantul american, existând multe voci din rândul experților care-l contrazic.
Deși trecerea la Privacy Sandbox începe cu doar 1% din utilizatorii browser-ului Chrome, procesul va continua rapid și toți utilizatorii vor ajunge să-l folosească până la finele anului viitor.
Privacy Sandbox a fost deja implementat în Chrome, în mod experimental, și poate fi activat manual și folosit de utilizatorii și dezvoltatorii interesați.
Trecerea Chrome la un nou sistem de profilare a utilizatorilor este notabilă, deoarece browser-ul are în jur de două treimi din piață și-i conferă gigantului american Google puterea de a face schimbările pe care le consideră benefice pentru propriile interese.