Google, divizie a grupului Alphabet, va cheltui până la 200 de milioane de dolari pentru închiderea unei investigații a Comisiei Federale pentru Comerț din Statele Unite legată de încălcarea de către YouTube a legislației referitoare la viața privată a copiilor, a declarat o persoană apropiată situației, transmite Reuters.
Politico a relatat că acordul va fi încheiat pentru o sumă de 150-200 de milioane de dolari și va fi anunțat săptămâna viitoare. Suma ar fi cea mai mare amendă impusă pentru încălcarea legii privind protejarea vieții private a copiilor în mediul online prin colectarea datelor personale de la copii fără consimțământul părinților, scrie News.ro.
Google a refuzat să comenteze.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia Federală pentru Comerț (FTC) a votat cu trei voturi la două în favoarea aprobării acordului și l-a trimis la Departamentul de Justiție pentru analiză, potrivit unei persoane apropiate situașiei. Publicația Washington Post a relatat în luna iulie despre aprobarea acordului, dar nu și despre amenda civilă implicată.
Acordul va depăși un record precedent stabilit în luna februarie, o amendă civilă de 5,7 milioane de dolari impusă companiei Musical.ly, care nu a întrebat vârsta utilizaatorilor timp de trei ani. Biblioteca online a Musical.ly, cunoscută acum ca TikTok, include muzică populară în rândul copiilor.
Senatorul democrat Ed Markey a declarat vineri că ”se pare că FTC a lăsat YouTube să scape cu o amendă simbolică pentru nerespectarea confidențialității datelor online”.
Google a lansat joi YouTubeKids. Compania a anunțat că a construit site-ul pentru ”a crea un mediu sigur pentru copii, astfel încât aceștia să își exploreze interesele și curiozitatea, dând în același timp părinților instrumentele pentru personalizarea experienței pentru copii lor”.
Părinții pot selecta trei grupe de vârstă pentru a alege conținutul potrivit vârstei copilului lor, respectiv preșcolari, 5-7 ani și 8-12 ani.