Google, divizie a grupului Alphabet, va adopta noi politici în UE pentru a oferi mai multă transparență în legătură cu publicitatea politică, înainte de alegerile europene care vor avea loc în primăvara anului 2019, potrivit unei informații Bloomberg, citată de Reuters.
Google a anunțat printr-o postare pe blog că va cere advertiserilor să facă o cerere și să accepte să fie verificați, înainte de a plăti pentru publicitatea politică, scrie News.ro.
Reprezentanții Google nu au răspuns imediat solicitărilor pentru comentarii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comisia Europeană a anunțat în septembrie că Facebook, Google și alte companii au acceptat un cod de conduită pentru a combate mai eficient știrile false, din cauza îngrijorărilor că acestea pot influența alegerile.
Google a mai anunțat că va publica un raport de transparență în UE, împreună cu o bibliotecă a reclamelor care poate fi consultată, pentru a oferi mai mult informașii despre cei care cumpără publicitate electorală, pentru ce sume și cui se adresează aceasta, a relatat Bloomberg.
Bazele de date publice care pun la dispoziție informații depsre publicitatea electorală online, lansate de Facebook și Google înainte de alegerile din Statele Unite, oferă prima imagine de ansamblu legată de rapiditatea cu care companiile elimină reclamele care le încalcă regulile.