Google a anunțat că poate în acest moment să stabilească o legătură între profilul online al unui utilizator și achizițiile pe care acesta le face offline.
Pentru a-și crește și mai mult deja vasta rețea de advertising, Google are nevoie să știe cum se traduc în offline activitățile pe oamenii le desfășoară pe internet și, mai ales, dacă și cum reclamele pe care le afișează influențează achizițiile făcute în afara internetului.
Această legătură dintre online și cumpărăturile offline este foarte importantă pentru Google, companie ale cărei venituri se bazează în mare parte pe reclamele vândute. Dacă un brand care a cumpărat reclamă de la Google are dovada că reclama respectivă s-a concretizat în achiziție, șansele ca acesta să cumpere în continuare reclamă de la Google sunt foarte mari.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și, dacă pentru comerțul online acest lucru este relativ simplu, nu la fel de ușor este să faci legătura dintre reclame online și cumpărăturile offline.
În acest sens, Google tocmai a anunțat că a încheiat un parteneriat cu mai mulți terți, care îi conferă acces la 70% din achizițiile realizate cu cardurile de debit și de credit pe teritoriul Statelor Unite.
Prin acest parteneriat, Google va cunoaște toate datele care însoțesc o tranzacție putând să identifice profilul online al cumpărătorului și, astfel, reclamele afișate online acestuia care au avut un rol în determinarea deciziei de cumpărare.
Pentru a-i liniști pe cei îngrijorați de acest nou nivel de cunoaștere pe care Google îl dobândește despre ei, compania anunță că datele tranzacțiilor, precum numele real al cumpărătorului, ora și data achiziției, coordonatele geografice sau suma cheltuită sunt criptate.
Google încearcă să spună, astfel, că nu poate identifica persoana reală aflată în spatele tranzacției, însă dacă profilul online cu care face legătura conține datele personale corecte, compania are deja informația respectivă.