Atât Google, cât și Huawei au fost de acord să plătească daune utilizatorilor cărora le-au vândut cu bună știință smartphone-uri cu defecte grave.
Google și Huawei au ales să accepte înțelegerea oferită în cadrul procesului în care cele două companii sunt acuzate că nu au făcut nimic pentru repararea unei probleme care făcea ca smartphone-urile Nexus 6P să se închidă singure aleatoriu.
Ambele companii sunt acuzate că au încălcat contractul de garanție deoarece au știut de problemă, dar nu au întreprins absolut nimic să o repare. Mai mult, au continuat să vândă telefoanele noi care sufereau de aceleași defect, fără ca măcar să rezolve problema înainte.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Înțelegerea, care mai are nevoie și de aprobarea judecătorului, prevede plata de daune în valoare totală de 9,75 milioane de dolari. Daunele pe care un client le va primi se pot ridica și la 400 de dolari.
Rezultatul procesului care a început în aprilie 2017 și are următoarea înfățișare pe 9 mai, va obține daune pentru toți americanii care au cumpărat un smartphone Nexus 6P începând cu 25 septembrie 2015.
Înțelegerea prevede plata unor sume diferite. De exemplu, cei care au documentat problema tehnică vor primi cei mai mulți bani. Care nu au documentație, ci dovedesc doar că au cumpărat modelul respectiv în perioada vizată, vor primi cel mult 75 de dolari.
Google și Huawei nu sunt primele companii care au pierdut un proces în care sunt acuzate că au vândut cu bună știință smartphone-uri defecte sau au ignorat cu bună știință probleme grave ale acestora.
Anul trecut, LG a fost forțată să plătească daune de 425 de dolari fiecărui client care a cumpărat un smartphone G4, G5, V10, V20 sau Nexus 5X. Modelele în cauză sufereau de probleme similare cu Nexus 6P.