Google, parte a grupului Alphabet, a anunțat că retrage brandurile DoubleClick și AdWords, în cea mai mare rebranduire a softului său de publicitate, iar serviciul de bază se va numi Google Ads, transmite Reuters.
Reprezentanții Google au anunțat că serviciile și tarifele nu vor fi modificate. Compania va păstra brandurile AdSense și AdMob, pentru tehnologiile de vânzare de publicitate destinate site-urilor mici, respectiv dezvoltatorilor de aplicații mobile, scrie News.ro.
Serviciul de bază pentru cumpărarea de publicitate se va numi Google Ads, care va oferi acces la serviciul de căutare Google, serviciul video YouTube, magazinul de aplicații Google Play și la proprietăți ale partenerilor.
CITEȘTE ȘI Valoarea Instagram este estimată la 100 de miliarde de dolariInterfața implicită pentru Google Ads va fi simplificată, potrivit oficialilor Google, designul reclamelor și amplasarea acestora fiind automatizate.
Softul high-end pentru cumpărătorii de publicitate se va numi Google Marketing Platform. Google Ads Manager va fi un instrument complementar pentru vânzătorii mari.
Brian Wieser, analist în domeniul financiar care urmărește companiile de publicitate pentru firma Pivotal Research, a spus că serviciul actual al Google provoacă ”multă confuzie” în rândul oamenilor care nu sunt familiarizați cu domeniul.
AdWords a fost lansat în anul 2000 pentru plasarea de publictate text în rezultatele căutărilor. Google a cumpărat softul de publicitate DoubleClick în 2008.