Google promite că nu va mai urmări utilizatorii pe baza istoricului de navigare

Google promite că nu va mai urmări utilizatorii pe baza istoricului de navigare
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 4 mar 2021

Gigantul american se angajează să-și schimbe năravul și să realizeze targetarea cu reclame arătând puțin mai mult respect pentru intimitatea oamenilor decât până acum.

Încă de anul trecut se știe că Google urmează să elimine suportul pentru cookie-urile terțe din Chrome. Aceste cookie-uri sunt folosite în mod frecvent pentru a urmări activitatea online a utilizatorilor pe toate site-urile pe care aceștia intră, nu doar pe cel care le-a salvat.

Urmărește-ne și pe Google News
ANALIZĂ Aproape 22 de milioane de telefoane mobile nefolosite, depozitate în casele românilor CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Aproape 22 de milioane de telefoane mobile nefolosite, depozitate în casele românilor

Acum, Google vine și spune că nu are de gând să construiască alte instrumente care să ia locul cookie-urilor terțe și prin care să urmărească utilizatorii peste tot. În fapt, Google promite că nu va mai vinde reclame care fac targetarea pe baza istoricului individual de navigare web.

“Utilizatorii nu ar trebui să accepte să fie urmăriți pentru a beneficia de reclame relevante, iar advertiserii nu au nevoie să urmărească fiecare utilizator în parte pentru beneficia de avantajele advertisingului digital” spune David Temkin, șeful unei echipe cu nume pompos din cadrul Google, “Încredere și Intimitate pentru Reclame”.

În locul cookie-urilor, Google vrea să folosească pentru targetare API-uri precum FloC (Federated Learning of Cohorts), care urmăresc grupuri de utilizatori cu interese comune, în loc să urmărească fiecare utilizator în parte.

Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

Adresele de email sunt alte elemente pe care Google și advertiserii le pot folosi pentru targetarea cu reclame în locul cookie-urilor. În fapt, Google are atât de multe servicii cu milioane și chiar miliarde de utilizatori, încânt gigantului american nu-i va fi deloc dificil să găsească surse de informații alternative pentru viitorul post-cookie.

Google și celelalte companii de tehnologie sunt forțați practic să găsească alternative la instrumentele care se află în prezent în spatele reclamelor digitale, pe de o parte de interesul din ce în ce mai mare al utilizatorilor pentru intimitatea online și, pe de altă parte, de investigațiile și reglementările în această materie a guvernelor.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
advertising
cookie
intimitate
chrome