Google a anunțat că va adopta noi restricții de confidențialitate, care vor limita urmărirea utilizării aplicațiilor de pe dispozitivele sale Android, în urma unei măsuri similare adoptată de Apple anul trecut, care a schimbat practicile de publicitate ale mai multor firme, transmite CNBC.
Google a spus că dezvoltă reguli noi axate pe confidențialitate pentru ID-ul său de publicitate, un șir unic de caractere care identifică dispozitivul utilizatorului, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
ID-urile digitale din smartphone-uri ajută adesea companiile de tehnologie publicitară să urmărească și să partajeze informații despre consumatori.
Schimbările ar putea afecta companiile mari care s-au bazat pe urmărirea utilizatorilor din aplicații, cum ar fi Meta, compania părinte a Facebook.
Ajustările efectuate de Apple au lovit în mod deosebit Meta, care a spus la începutul acestei luni că modificările de confidențialitate ale Apple vor reduce vânzările companiei de social media în acest an cu aproximativ 10 miliarde de dolari.
Aceste informații au contribuit la ștergerea a 232 de miliarde de dolari din capitalizarea de piață a companiei, într-o singură zi, reducând valoarea de piață a acesteia la sub 600 de miliarde de dolari. În iunie anul trecut, Meta valora mai mult de 1.000 de miliarde de dolari.
Dar, în timp ce Meta a luptat împotriva schimbărilor Apple, și-a exprimat sprijinul pentru modul în care Google intenționează să implementeze modificările de confidențialitate.
″[Este] încurajator să vedem această abordare colaborativă pe termen lung a publicității personalizate care protejează confidențialitatea de la Google”, a declarat Graham Mudd, vicepreședinte pentru marketing de produse, reclame și afaceri la Facebook, pe Twitter.
”Așteptăm cu nerăbdare să lucrăm în continuare cu ei și cu industria în domeniul tehnologiei de îmbunătățire a confidențialității prin intermediul grupurilor industriale”, a mai afirmat Mudd.
Google a declarat că va continua să sprijine identificatorii actuali în următorii doi ani, ceea ce înseamnă că alte companii au timp să implementeze modificări.
Apple a fost criticată de Facebook și de alte companii pentru lansarea funcției de transparență a urmăririi aplicațiilor, care reduce capabilitățile de direcționare limitând agenții de publicitate să acceseze un identificator de utilizator iPhone.
Odată cu această modificare, utilizatorilor li s-a oferit o fereastră pop-up care le permite să blocheze aplicațiile să urmărească datele lor în scopuri publicitare.
Google a criticat abordarea Apple în postarea de pe blog, fără a numi compania.
″Ne dăm seama că alte platforme au adoptat o abordare diferită a confidențialității reclamelor, limitând direct tehnologiile existente utilizate de dezvoltatori și agenți de publicitate. Credem că, fără a oferi mai întâi o cale alternativă de păstrare a confidențialității, astfel de abordări pot fi ineficiente și pot duce la rezultate mai proaste pentru confidențialitatea utilizatorilor și companiile de dezvoltare”, a scris Anthony Chavez, vicepreședintele Google Android pentru managementul produselor, securitate și confidențialitate.
Concentrarea pe practicile de confidențialitate ar putea ajuta gigantul tehnologic să depășească problemele de reglementare, pe măsură ce legislatorii și consumatorii devin mai conștienți și preocupați de datele lor personale. Compania a spus că va lucra îndeaproape cu autoritățile de reglementare.