Google nu va mai percepe comisioane pentru ca motoarele de căutare să fie preinstalate pe Android într-o listă destinată exclusiv utilizatorilor europeni, transmite Reuters.
Așa-numitul “choice screen” (ecranul cu opțiuni) a fost introdus de Google în 2019, ca răspuns la o amendă antitrust record din partea Uniunii Europene, care a penalizat practicile anticoncurențiale din softul său Android, scrie News.ro.
Potrivit procedurii respective, motoarele de căutare trebuiau să participe la licitații în care licitau pentru a apărea în ecranul cu opțiuni, care este afișat atunci când utilizatorii își setează dispozitivele, în diferite țări europene.
Google a renunțat acum la licitații, făcând o concesie majoră concurenților săi mai mici.
Google a afirmat că după ”feedbackul” oferit de Comisia Europeană, ”facem acum unele schimbări finale ale ecranului cu opțiuni, între care participarea gratuită a furnizorilor de servicii de căutare eligibili”.
”Vom crește, de asemenea, numărul furnizorilor de servicii de căutare afișați pe ecran. Aceste modificări vor intra în vigoare din septembrie anul acesta pe dispozitivele Android”, a declarat Oliver Bethell, directorul jurudic pentru concurență la Google, într-o postare pe blog”.
CITEȘTE ȘI Sunt penalizat dacă nu trec pe piața concurențială de energie? Schimb și contorul odată cu contractul la electricitate? Răspunsuri la cel mai des întâlnite întrebări despre liberalizareÎn 2018, UE a amendat Google cu 5 miliarde de dolari pentru că ar fi favorizat propriul motor de căutare în cadrul Android. Compania a contestat sancțiunea și a introdus meniul său de preferință ”ecran de opțiuni” într-un efort de a răspunde preocupărilor UE.
Dar rivalii mai mici, inclusiv DuckDuckGo, Qwant și Ecosia, s-au plâns că acest sistem de licitație ”pay-to-play” favorizează concurenții bogați, precum Microsoft Bing.
Google a declarat că ecranul său cu opțiuni va afișa acum o listă continuă și derulabilă cu până la 12 servicii de căutare eligibile în fiecare țară europeană, cele mai populare cinci urmând să apară în partea de sus.
"Am militat pentru echitate pe piața motoarelor de căutare de câțiva ani și, cu aceasta, avem ceva care seamănă cu condiții de concurență echitabile pe piață", a declarat Christian Kroll, CEO-ul Ecosia, într-o declarație de marți.
"Furnizorii serviciilor de căutare au acum șansa de a concura mai corect pe piața Android, pe baza atractivității produsului lor, mai degrabă decât să fie excluși de comportamentul monopolist", a adăugat Kroll.