Adweek scria luni, citând o sursă anonimă, că Gemini, AI-ul dezvoltat de de Google, va afișa reclame începând e anul viitor. Conform sursei citate, compania ar fi comunicat acest lucru firmelor de publicitate.
La doar câteva ore după publicarea informației, Google a ieșit cu o negare ce arată, după tonul folosit, că oficialii companiei nu au fost deloc încântați.
„Articolul se bazează pe surse neinformate, care fac afirmații inexacte. Nu există reclame în Gemini și nici planuri pentru a schimba acest lucru” spun cei de la Google referitor la informațiile publicate de Adweek.
Negarea Google, deși vehementă, nu exclude introducerea reclamelor în Gemini, mutare care, după istoricul companiei, este doar o chestiune de timp.
Google neagă doar faptul că ar avea deja planuri în aces sens și că ar lucra la introducerea formatelor de reclame pentru aplicațiile și versiunea web a Gemini.
Reclamele în soluțiile de AI sunt un subiect fierbinte, după ce OpenAI a trebuit să elimine reclamele pe care ChatGPT începute deja să le afișeze, ca parte a unui test, inclusiv abonaților care plătesc sute de dolari pe lună.
Singurele semne de întrebare privind publicitatea în chatboții de AI sunt legate de formate - dacă va fi publicitate tradițională sau/și trimiteri cu link-uri integrate în răspunsurile chatboților.















