Un incubator intern al celor de la Google, numit Area 120, lansează o aplicație care permite utilizatorilor să urmărească conținutul video în același timp cu prietenii.
Concurența din ce în ce mai puternică din partea Facebook pe zona de video i-a făcut pe cei de la Google să realizeze că, pe lângă cantitatea și calitatea conținutului, produsele moderne din această categorie trebuie să includă și funcții sociale.
Dincolo de utilitatea oferită utilizatorilor, pentru publisherii acest gen de funcții au și rolul de a crește nivelul de viralitate și engagement-ul celor implicați - două atribute pe care orice site de conținut video și le dorește.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cum YouTube este lipsit de instrumentele sociale moderne, pe care produse precum Facebook sau Snapchat le oferă utilizatorilor săi, Google se află în căutarea unei modalități de a introduce, la rândul său, funcții care să atragă publicul tânăr.
Acesta pare a fi rolul celei mai recente aplicații lansate de YouTube, Uptime: experimentarea unor funcții sociale moderne, dedicate în primul rând tinerilor. Funcția principală a aplicației este aceea de a permite utilizatorilor săi urmărească conținutul video în același timp cu prietenii.
Utilizatorii care urmăresc simultan un clip video în Uptime pot comenta și își pot exprima aprecierea prin emoji-uri și un sistem de reacții asemănător cu ceea ce oferă Facebook. Aplicația va afișa în timp real pozele de profil ale celor care urmăresc un anumit video, precum și emoji-urile folosite de spectatori.
Interfața aplicației folosește culori foarte vii - indicator clar al faptului că este gândită pentru tineri. Există o funcție de căutare, însă Uptime suferă la capitolul organizare, neavând o sortare pe categorii de conținut.
Uptime este disponibilă în acest moment doar pe iOS și doar pe bază de invitație.