Google a lansat o aplicație care permite backup-ul și sincronizarea automată a datelor pentru PC-urile cu Windows și Mac-uri.
După mai multe amânări, Google a finalizat și lansat aplicația care se numește chiar Backup and Sync. Prin intermediul acesteia, utilizatorii pot salva automat documentele și fotografiile personale pe serverele companiei.
Fotografiile sincronizare prin intermediul noii aplicații vor fi salvate în cadrul Google Photos. Utilizatorii au la îndemână cele două opțiuni oferite de serviciul celor de la Google – pozele pot fi salvate compresat, fără a se considera că ocupă spațiu de server, sau pot fi salvate în forma originală, caz în care dimensiunea acestora va fi scăzută din totalul spațiului disponibil pe server.
Restul fișierelor vor fi salvate în cadrul serviciului Google Drive. În acest caz, toate fișierele vor fi contorizate în cadrul spațiului alocat pe server, fără excepție.
CITEȘTE ȘI Google câștigă în primă instanță procesul cu statul francez care cerea returnarea a 1,1 miliarde de euro presupuse taxe neplătiteGoogle oferă utilizatorilor gratuit 15 GB pe serverele companiei. Acest spațiu este disponibil pentru toate serviciile Google folosite (Drive, Photos, Gmail etc.). Spațiu suplimentar poate fi achiziționat contracost – 100 GB costa 10 lei pe lună, 1 TB costă 50 de lei pe lună etc.
Utilizatorii pot selecta folderele al căror conținut vor să-l salveze pe serverele Google. De asemenea, se pot salva și fișiere de pe alte medii de stocare, precum cardurile de memorie sau stick-urile USB.
Noua aplicație va fi apreciată de utilizatorii serviciilor Google, care nu au o problemă de încredere când vine vorba de stocarea propriilor documente pe serverele companiei.
Pentru Google, însă, dincolo de faptul că intra în posesia a și mai multor informații despre utilizatorii săi, Backup and Sync poate avea rolul de a simplifica misiunea unei migrării a utilizatorilor de la Windows la Chrome OS sau alt viitor sistem de operare al companiei.