Currents, urmașul lui Google+, care se dorea a fi o rețea socială pentru firme, va fi închis pentru a face loc pentru Spaces, replica de Slack din Gmail pe care utilizatorii aleg, de regulă, să o ignore.
O nouă mutare, de data asta previzibilă, din confuza strategie de produs a Google are loc cu ocazia închiderii relicvei Current, un produs inventat de gigantul american din încăpățânarea de a recunoaște că Google+ a fost un eșec de proporții și foarte costisitor.
Când a decis, în sfârșit, că trebuie să renunțe la Google+ din cauza mică a numărului de utilizatori, Google a transformat rețeaua socială într-una pentru companii, crezând că, așa, va avea mai mult succes.
CITEȘTE ȘI Apple lansează patch-uri de securitate pentru mai multe produseNici trei ani mai târziu, răspunsul devine clar - Currents o fost o decizie la fel de neinspirată precum strategia pentru Google+ și va fi închis.
Funcțiile mai puțin folosite din Current vor fi închise chiar începând din lunile următoare, în vreme ce produsul în sine va începe să fie trecut pe linie moartă de anul viitor.
Google crede că utilizatorii vor migra către Chat și Spaces, pe care promite că le va și îmbunătăți în perioada următoare. Deocamdată, cele două sunt produse sunt doar două secțiuni din Gmail, care, pentru majoritatea utilizatorilor, doar ocupă spațiu pe ecran.
La fel ca și produsele de streaming ale companiei (Play Music sau, mai nou, Stadia), ca aplicațiile de chat sau altele, Google+ și Currents par a fi victime ale unei strategii mereu greșite, care nu reușește să construiască produse ce pot concura cu succes pe piață.
Iar asta reiese foarte clar din faptul că TikTok a reușit să construiască o amenințare mult mai mare pentru Facebook decât Google a reușit vreodată cu Google+, Buzz sau Wave.