Patru mari companii de tehnologie, Google, divizie a grupului Alphabet, Facebook, Amazon.com și Apple, au răspuns întrebărilor exprimate de o comisie a Congresului Statelor Unite apărând practicile lor și refuzând să răspundă în unele cazuri, transmite Reuters.
Comisia juridică a Camerei Reprezentanților, care a publicat marți răspunsurile, a trimis întrebările companiilor în cadrul unei investigații antitrust împotriva celor patru companii, care formează obiectul unei lungi liste de investigații antitrust, scrie News.ro.
Companiile, care mult timp au fost un simbol al dinamismului economiei americane, și-au văzut reputația afectată de lacunele în protejarea confidențialitatea datelor și de acuzațiile că au abuzat de poziția deținută în fruntea pieței, pentru a afecta companiile mici sau nou înființate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook și Apple au refuzat să comenteze, în timp ce Amazon și Google nu au comentat imediat.
Google, care deține YouTube, a negat că ar favoriza serviciile sale în raport cu cele ale competitorilor săi, în domeniul căutărilor, cel al video și cel al browserelor de internet.
Marea majoritate a click-urilor care au loc după o căutare pe Google sunt către site-uri care nu sunt ale Google, potrivit companiei, care a mai arătat că rezultatele ofertei YouTune nu au o pondere mai mare decât cele ale rivalilor săi. Google a mai arătat că instrumentele sale de procesare a cuvintelor și de analiză sunt proiectate să funcșioneze bine cu toate browserele, nu doar cu Chrome.
Google a mai arătat că ”integrarea verticală” a instrumentelor de publicitate este în beneficiul furnizorilor de publicitate, în parte prin țintirea mai bună a consumatorilor, dar că abilitatea rivalilor săi de a concura nu este afectată în mod semnificativ, pentru că ia măsuri să egalizeze condițiile.
În pofida volumului uriaș de date din întrebările căutărilor și clickuri, Google afirmă că nu poate oferi prea multe dintre datele solicitate de comisie. De exemplu, întrebată dacă ar putea spune câte căutări afișează informații despre localizarea unei afaceri, Google a spus că ”Nu avem o definiție standard despre ce căutări sunt considerate despre localizare și, astfel, nu putem oferi informațiile specifice solicitate”.
La rândul său, Facebook a recunoscut că a eliminat unele aplicații ale terților de pe platforma sa pentru dezvoltatori, pentru că repetau funcții de bază, cum ar fi Vine, a Twitter, care replica un produs al Facebook.
Compania a oferit răspunsuri limitate la alte întrebări referitoare la gestionarea competitorilor. De exemplu, la întrebarea privind momentul și circumstanțele exacte care au condus la eliminarea aplicațiilor Phhhoto, MessageMe, Voxer și Stackla, Facebook a replicat că ”va restricționa aplicațiile care îi încalcă politicile”, fără să ofere detalii.
Senatorul republican Josh Hawley, din Missouri, și senatorul democrat Chris Coons, din Delaware, au scris marți Facebook pentru a întreba modul în care compania obține locațiile utilizatorilor, de ce sunt colectate acestea și dacă această colectare are loc și atunci când utilizatorii cer că nu fie colectată.
Apple a răspuns întrebărilor legate de browser și comisioanele plătite în App Store și a răspuns altor probleme, majoritatea cunoscute. Compania a precizat că doi angajați au dorit arbitrarea unor dispute. Întrebată cât a cheltuit pentru aplicația de hărți care concurează cu Google, a spus numai ”miliarde”.
Amazon.com a afirmat în răspunsul său că utilizează date agregat de la comercianți pe platforma sa destinată terților, în scop de afaceri, dar a negat că utilizează datele pentru a lansa sau a stabili prețurile pentru produse sub marcă privată.
La 29 septembrie, pe Amazon existau în Statele Unite circa 384.000 de conturi de vânzători individuali activi și aproximativ 514.000 de conturi de vânzători profesioniști activi.
Amazon a mai recunoscut că cere comercianților terți să reducă prețurile de pe Amazon.com, când găsește comercianți care vând priduse pe ieftine pe site-uri concurente.
Compania a refuzat însă să spună câte produse sub marcă privată Amazon sunt comercializate la costul de producție sau mai ieftin, ce venituri și profituri obține din vânzarea brandurilor private sau cum stabilește prețurile acestora.
Amazon a arătat că are 45 de branduri care reunesc 158.000 de produse sub marcă privată, precum și unele produse sub brand privat care fac parte din serviciul de livrări Amazon Fresh.