În ceea ce ar putea constitui o surpriză de proporții, una din viitoarele versiuni de Chrome ar putea oferi utilizatorului posibilitatea blocării reclamelor din paginile web.
Deși poate părea complet deplasat ca o companie precum Google, care își bazează veniturile în cea mai mare măsură pe reclame, un adblock propriu ar putea fi tocmai soluția care să-i garanteze lui Google că reclamele proprii ajung la utilizatori.
Conform unei informații vehiculate de The Wall Street Journal, Google ia în calcul în prezent includerea unui instrument care să blocheze reclamele în ambele versiuni ale browser-ului Chrome, atât pentru desktop, cât și pentru mobil.
Însă opțiunea celor de la Google nu va bloca toate reclamele, fără discriminare, ci doar pe cele “inacceptabile”, conform organizației “Coalition for Better Ads”. Ar urma să fie blocate pop-up-urile, clipurile video care pornesc automat, reclamele care acoperă mare parte din ecran precum și cele care sunt afișate chiar înainte de a intra pe un site.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Siveco se gândește la un soft de completare a fișei pentru impozitul pe gospodarieConform aceleiași publicații, cei de la Google dezbat în prezent modalitatea în care va funcționa opțiunea adblock din Chrome. Una dintre variante ar fi blocarea simplă a reclamelor neconforme, cum fac și aplicațiile actuale de tip adblock.
Pe de altă parte, Google ia în considere și o variantă mai drastică, care presupune blocarea tuturor reclamelor de pe un site care abuzează de reclame neconforme cu standardele stabilite de “Coalition for Better Ads”.
Ceea ce este interesant în abordarea celor de la Google este că, astfel, gigantul american poate impune niște standarde pentru advertising-ul online și, în același timp, reclamele sale nu ar mai fi blocare de terți.
Dacă această informație se adeverește, iar Chrome va include într-adevăr un adblock, Google ar ajunge să aibă controlul asupra (probabil) celui mai folosit instrument de blocare a reclamelor online.