În eterna sa misiune de a face internetul cât mai rapid, Google a creat o metodă prin care imaginile sunt comprimate semnificativ mai eficient decât până acum.
Imaginile însumează o cantitate importantă din datele ce trebuie transferate în cadrul internetului modern. De numărul și dimensiunea acestora depinde viteza cu care se încarcă majoritatea site-urilor, iar viteza de încărcare, la rândul ei, este un element important în experiența utilizatorilor.
Dar experiența utilizatorilor nu este singurul motiv pentru Google ar avea interesul de a face imaginile să fie cât mai mici. De dimensiunea și viteza de încărcare a acestora depind și alte aspecte, precum advertising-ul.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ideea de bază este că, pentru a fi încărcate cât repede de site-urile care le găzduiesc, imaginile au nevoie să fie cât mai mici. Iar reducerea dimensiunii lor se realizează prin diverși algoritmi de compresie.
Google tocmai a lansat Guetzli, un nou algoritm de compresie a imaginilor în format JPG, format în care se regăsesc majoritatea imaginilor de pe internet. Conform companiei americane, acest nou algoritm de compresie ar reduce dimensiunea imaginilor cu 35%, ceea ce constituie un progres important în acest domeniu.
În general, pentru compresie, acești algoritmi realizează un compromis între calitate și dimensiune - cu cât compresia este mai mare, adică dimensiunea imaginii mai mică, cu atât scade și calitatea acesteia.
Guetzli, noul algoritm lansat sub licență open source de Google, folosește un model psihovizual în care este evaluat modul în care ochiul uman percepe imaginile, astfel încât pierderea de calitate rezultată în urma compresiei să fie cât mai redusă.
În fapt, conform Google, peste trei sferturi din cei chestionați cu privire la calitatea imaginilor compresate cu noul algoritm au susținut chiar că acestea arată mai bine decât originalul.
Google a publicat codul sursă pentru Guetzli pe GitHub.