Furnizorii de servicii de comunicații sunt obligați să includă în contractele cu utilizatorii mai multe detalii privind vitezele de acces, precum și procedura pe care consumatorii o pot urma pentru a măsura performanța reală a serviciului la internet, prin menționarea Netograf, se arată într-un ghid specific elaborat și publicat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare
Furnizorii de servicii de acces la internet au obligația de a preciza în contracte valorile următorilor indicatori tehnici de calitate: în cazul serviciului de acces la internet furnizat prin rețele fixe - viteza minimă de transfer al datelor, viteza de transfer al datelor disponibilă în mod normal, viteza maximă de transfer al datelor și viteza promovată de transfer al datelor (cea pe care furnizorul o utilizează în informările cu scop comercial); în cazul serviciului de acces la internet furnizat prin rețele mobile - viteza maximă estimată de transfer al datelor și viteza promovată de transfer al datelor, scrie Agerpres.
De asemenea, pentru a asigura posibilitatea de evaluare a calității serviciului oferit, informațiile despre viteze, pe care furnizorii de servicii de acces la internet sunt obligați să le includă în contracte, trebuie să fie însoțite de mai multe detalii, printre care și procedura pe care consumatorii o pot urma pentru a măsura performanța reală a serviciului de acces la internet.