Compania cunoscută pentru aplicația Snapchat a prezentat cea de a patra generație a ochelarilor Spectacles și prima care include funcții de realitate augmentată.
Prezentați chiar de șeful companiei, Evan Spiegel, noii ochelari Spectacles folosesc două camere frontale și un ecran capabil să suprapună efecte virtuale mediului real. Arsenalul tehnic este completat de patru microfoane, două difuzoare și un touchpad.
MAI MULTE IMAGINI, ÎN GALERIA FOTO
Cu ajutorul aceluiași software pe care Snap l-a construit pentru funcția Lenses din cadrul Snapchat, camerele frontale depistează suprafețele fizice și aplică elementele virtuale fără ca cele două să se suprapună.
CITEȘTE ȘI eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile saleMicrofoanele și difuzoarele intermediază comenzile vocale, iar touchpad-ul de pe marginea ramei poate fi folosit pentru schimbarea efectelor afișate.
O funcție numită Connected Lenses va conecta mai mulți utilizatori, care poartă ochelari, la aceeași scenă de realitate augmentată.
Cântărind 134 de grame, ochelarii eu un ecran cu o luminozitate de 2.000 de niți. Snap a compromis intenționat autonomia, care nu depășește 30 de minute, pentru a oferi o bună experiență vizuală.
Și asta pentru că noii ochelari nu vor putea fi cumpărați de publicul larg. Snap îi va oferi unui mic număr de dezvoltatori, care creează efecte de realitate augmentată pentru Snapchat, cu scopul încurajării creării efectelor virtuale pentru ochelari.
În stadiul actual, este clar că noii ochelari de AR sunt mai mult un experiment, iar prin prisma experiențelor limitate pe care le pot oferi, par mai mult o jucărie. Însă, potențialul este evident, iar Spiegel este convins că milioane de oameni vor dori să folosească acest tip de produs, care va schimba felul în care se face interacțiunea cu computerele.