HMD, compania din spatele telefoanelor marca Nokia, a lansat un telefon marca Barbie care vine cu funcții de apeluri, mesaje text și un design clasic ”flip”, dar fără aplicații de internet sau de social media, transmite CNBC.
Telefonul Barbie HMD este un dispozitiv de culoare roz aprins care se deschide și se închide și prezintă un logo ”Barbie” îndrăzneț pe spate, care aduce aminte de colecția emblematică de păpuși, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Este rezultatul unui parteneriat cu Mattel, gigantul producției de jucării din spatele francizei Barbie, care produce și vinde jucării și accesorii Barbie din 1959.
Telefonul este disponibil pentru cumpărare în Marea Britanie începând de miercuri, la prețul de 99 de lire sterline (130,74 USD).
O lansare în SUA este planificată ”în curând”, potrivit HMD, care a adăugat că va dezvălui detalii exacte despre lansarea în SUA pe rețelele de socializare.
Spre deosebire de smartphone-urile conectate la internet de astăzi, care sunt cel mai utilizat factor de formă atunci când vine vorba de dispozitive mobile, telefonul Barbie de la HMD nu va fi conectat la internet.
Compania caută să valorifice o tendință emergentă din ultimii ani, în principal printre consumatorii din generația Z, care îmbrățișează așa-numitele ”telefoane proaste”, cărora le lipsește internetul și oferă doar funcții de bază pentru text, apel și cameră.
Conceptul de a face ”o detoxifiere digitală” a devenit mai popular în ultimii ani, deoarece consumatorii au căutat să limiteze efectele nocive ale rețelelor sociale asupra vieții lor de zi cu zi.
”În lumea noastră digitală rapidă, se poate simți adesea că zgomotul online nu se oprește niciodată. Acest telefon te încurajează să renunți la smartphone în momentele în care vrei doar să navighezi mai puțin și mai multă distracție, totul cu ajutorul unui adevărat simbol cultural, Barbie”, a declarat Lars Silberbauer, director de marketing pentru HMD, într-un comunicat de miercuri.
Telefonul Barbie este echipat cu o cameră de 0,3 megapixeli, împreună cu un bliț pentru realizarea de imagini ”în stil Y2K”, a spus HMD.
Când fac o fotografie, utilizatorii pot adăuga un cadru de cameră Barbie pentru a-și parcurge fotografiile.
CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Gigantul american Foot Locker și-a cedat afacerea din România. Noul investitor pregătește o extindere acceleratăDispozitivul se va vinde și cu o husă Barbie roz aprins, precum și două huse din spate interschimbabile, inclusiv una cu vârtejuri colorate și alta cu un design de inimă.
De asemenea, vine cu autocolante cu tema Barbie și o curea de telefon cu margele pastelate.
HMD și Mattel speră să profite de interesul care stîrnit anul trecut de franciza Barbie în spatele filmului ”Barbie” din 2023.
Filmul de succes, care i-a prezentat pe protagonistii Margot Robbie, Ryan Gosling și Will Ferrell, a încasat 1,4 miliarde de dolari la box office, făcându-l filmul cu cel mai mare încasări din 2023.
Pentru unii, ar putea exista un sentiment că lansarea telefonului sosește puțin prea târziu după lansarea filmului în iulie anul trecut.
În ciuda lansării telefonului la mai bine de un an după lansarea filmului, firma de cercetare CCS Insight prognozează vânzări promițătoare pentru dispozitiv. Se estimează că HMD va vinde 400.000 de unități ale telefonului său Barbie în Regatul Unit în acest an.
”Telefonul Barbie atinge tendința actuală de detoxifiere digitală cu un design distractiv, care ar putea avea o atractivitate largă”, a spus Ben Wood, analist șef CCS Insight, în comentariile trimise prin e-mail.
CITEȘTE ȘI Instagram lansează funcții noi pentru editarea imaginilor”Mi-aș imagina că mulți oameni vor fi tentați să-l cumpere ca pe un pic de distracție, dar, în realitate, toată lumea este atât de dependentă de smartphone-urile lor, încât orice altceva decât o zi ciudată de detoxifiere va fi dificil”, a mai spus el.
HMD deține drepturile de a vinde produse mobile cu marca Nokia din 2016, după ce a încheiat un acord pentru achiziționarea mărcii mobile Nokia de la Microsoft în 2016, cu furnizorul din industria electronică Foxconn Technology.
Compania, care era cunoscută atunci sub numele de HMD Global, și-a schimbat numele la începutul acestui an ca Human Mobile Devices. Nokia câștigă redevențe pentru vânzările de dispozitive cu marca sa de către HMD.