Indienii care folosesc WhatsApp sunt asaltați de numeroase mesaje comerciale din partea companiilor, într-un avertisment care arată la ce ar trebui să se aștepte ei și utilizatorii din restul lumii.
WhatsApp Business oferă companiilor instrumente de comerț electronic, prin care acestea să comunice, să vândă și să ofere suport clienților. Aplicația a fost intens promovată în India, acolo unde serviciul are peste 550 de milioane de utilizatori.
Însă, multe dintre companii abuzează deja de funcția de comunicare și trimit utilizatorilor un mare număr de mesaje comerciale, conform publicației Rest of the World. Aceștia din urmă critică dur compania pe rețelele sociale, unde se plâng deja că jumătate din mesajele primite pe WhatsApp sunt spam.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
WhatsApp oprește un comision de la companii pentru fiecare mesaj comercial trimis de acestea, astfel că nu se poate spune că firma americană nu a prevăzut ce urmează să se întâmple sau nu știe care este situația.
Problema este, cum susțin mulți utilizatori, printre care și jurnaliști locali, că mesajele sunt cu adevărat nesolicitate, fiind primite fără un acord sau fără măcar o comunicare anterioară cu firmele respective.
WhatsApp oferă o funcție de blocare a mesajelor nesolicitate, însă, aceasta trebuie folosită individual, ceea nu este deloc convenabil atunci când volumul de spam este foarte mare și apar mereu mesaje de la alte și alte firme.
Frustrați, unii dintre utilizatori cer companiei americane să separe mesajele personale de cele comerciale pe modelul Gmail, în vreme ce alții au mesaje nu tocmai măgulitoare pentru Mark Zuckerberg.
În India, WhatsApp Business avea 15 milioane de utilizatori în 2020, la ultimul anunț oficial. Și acum aplicația se află în top 30 al celor mai descărcate aplicații din această țară.
Este foarte posibil ca la un anumit moment WhatsApp să lanseze aceste funcții de comerț electronic și restul lumii, ceea ce va face ca mult mai mulți utilizatori să se confrunte cu spamul de care se plâng acum indienii.