Tema cu text alb pe fundal închis, care ajută smartphone-urile cu ecran AMOLED să economisească energie, este la un pas de a deveni realitate în aplicațiile mobile Facebook.
După mai multe luni de testare restrânsă, cu un număr limitat de utilizatori special selectați de companie, Facebook a început să testeze public dark mode, care va deveni în curând vizibil din ce în ce mai multor utilizatori, semn că se apropie lansarea oficială.
Dark Mode va înlocui fundalul alb cu unul de culoare închisă pentru miliardele de utilizatori ai rețelei sociale. Pentru contrast, textul negru va fi înlocuit cu unul alb.
La fel se procedează și în cadrul altor elemente, ale căror culori trebuie schimbate și alese astfel încât să fie vizibile pe un fundal închis.
CITEȘTE ȘI Huawei și Apple, principalii pierzători din piața smartphone-urilor în ultimul trimestruCel puțin pe Android, Facebook nu merge pe un fundal complet negru, ci preferă un gri închis. Din punctul de vedere al consumului de energie, negrul ar fi fost mai eficient, însă Google este cel care recomandă griul producătorilor de aplicații, considerând că este mai benefic pentru vedere decât negrul.
Dark Mode, care va fi disponibil atât pe Android, cât și pe iOS, va urma setările sistemului de operare, adică va fi activat automat atunci când în setările sistemului de operare a fost aleasă tema întunecată.
Se pare, însă, că utilizatorul va putea alege și manual, din Facebook, între versiunea tradițională și Dark Mode. Această opțiune poate fi folosită pentru a folosi Facebook cu fundal alb atunci când sistemul de operare este configurat să afișeze Dark Mode (sau invers).
Facebook este ultima aplicație a gigantului american care încă nu are un Dark Mode. Messenger, WhatsApp și Instagram au lansat, rând pe rând, această facilitate care permite ecranelor AMOLED să facă economie pornind mai puțini pixeli.