Așa cum promitea încă din primăvară, Facebook a lansat un nou design pentru aplicația sa preferată de chat, adică cea care aduce venituri mai mari, Facebook Messenger.
Noul design respectă parțial promisiunea făcută de Facebook în luna mai și simplifică într-adevăr interfața readucând chat-ul în prim-plan. Însă, funcțiile inutile pentru majoritatea utilizatorilor, cele care aduc sau vor aduce banii pentru Facebook, sunt încă acolo, dar ceva mai discrete.
Problema cu aceste funcții nu este că aduc bani pentru Facebook, ci că fac acest lucru încălcând cele mai elementare principii ale intimității și degradează experiența de utilizare.
Multitudinea de funcții care ocupa nouă tab-uri înainte a fost consolidată în trei tab-uri, dintre care două sunt dedicate exclusive chat-ului, în vreme ce al treilea grupează funcțiile care n-ar trebui în mod normal să existe într-o aplicație de chat.
CITEȘTE ȘI Facebook a lansat o bază de date pentru informații privind cheltuielile advertiserilor pentru promovare politicăPrimele două tab-uri sunt Chats și People. Primul listează discuțiile anterioare și actuale, în vreme ce al doilea încearcă să sugereze utilizatorului să discute și cu alte persoane.
Al treilea tab, numit Discover, include, printre altele, opțiuni de contactare a brandurilor, boți și jocuri. Conform celor de la Facebook, elementele care apar aici ar fi targetate după preferințele fiecărui utilizator.
Contrar ideii de simplificare a interfeței cu care s-a lăudat Facebook, secțiunea Stories este redundantă, apărând atât deasupra listei de chat-uri, când și în tab-ul People. Iar asta nu este o greșeală de design, ci un indicator clar al faptului că Stories este important pentru Facebook și va forța în continuare această funcție, chiar dacă ea displace majorității utilizatorilor.
Ferestrele de discuții pot fi acum personalizate cu un gradient, astfel încât nuanța să se schimbe pe parcurs ce se derulează în jos sau în sus - nu tocmai o funcție revoluționară, dar nu arată rău.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Bitdefender cumpără o companie olandeză. Prima achiziție legată de tehnologie în cei 17 ani de activitate ai Bitdefender UPDATE Bitdefender confirmă informațiile Profit.roTot la capitolul culori, Facebook a promis că în câteva luni Messenger va include o temă întunecată. Culorile închise sunt de preferat în cazul telefoanelor cu ecrane OLED, care au pixeli luminați individual, obținându-se o economie de energie în acest fel.
Curățenia făcută de Facebook este vizibilă și în fereastra de discuții, acolo unde multe dintre funcțiile neesențiale (precum alarmele, o altă facilitate care nu are ce căuta într-o aplicație de chat) au fost grupate sub pictograma cu patru cercuri.
Una peste alta, noua interfață face Facebook Messenger mai ușor de suportat pentru cei care-l preferă sau nu au de ales și trebuie să-l folosească, însă rămâne aceeași aplicație intruzivă și de evitat atâta vreme cât există alternative mai bune din toate punctele de vedere, precum Telegram.