La mai bine de patru ani după ce fondatorii Instagram au părăsit compania, aceștia s-au întors cu o nouă aplicație. Kevin Systrom și Mike Krieger au anunțat ansarea Artifact, o aplicație ce promite "un flux de știri personalizat" alimentat de inteligența artificială, relatează CNN.
Într-o postare pe Instagram, Mike Krieger a declarat că el și Kevin Systrom "au lucrat cu o echipă talentată" timp de mai bine de un an pentru a lansa acest serviciu, scrie News.ro.
O listă de așteptare pentru a intra în aplicație s-a deschis marți pentru public.
"Lăsăm treptat oamenii să intre, pe măsură ce ne extindem", a scris Krieger.
Spre deosebire de Instagram, aplicația se concentrează mai degrabă pe articole decât pe fotografii. Artifact va recomanda conținut pe baza domeniilor de interes ale utilizatorilor și va permite discuții cu prietenii, potrivit Platformer, primul site care a anunțat lansarea. Un feed principal va afișa articole populare de la organizații media mari până la bloggeri mai mici, iar feed-ul unui utilizator va deveni mai personalizat în funcție de ce articole accesează acesta.
Lansarea vine într-un moment de activitate renăscută în lumea social media. În urma tulburărilor și a incertitudinii de la Twitter sub conducerea noului proprietar Elon Musk, o serie de servicii mai noi au ajutat utilizatorii să primească știri și actualizări personale într-un feed. Între timp, ascensiunea rapidă a TikTok continuă să forțeze numeroase aplicații, inclusiv Instagram, să îi copieze caracteristicile.
Platformer spune că Artifact este "un TikTok pentru text" și, posibil, "chiar un atac-surpriză asupra Twitter".
După ce au lansat Instagram împreună în 2010, Kevin Systrom și Mike Krieger au vândut aplicația către Meta pentru 1 miliard de dolari în 2012. Cei doi au părăsit Instagram în 2018, informațiile apărute la acea vreme sugerând că plecarea s-a datorat tensiunilor cu CEO-ul Mark Zuckerberg cu privire la direcția aplicației și la dorința de a o încorpora mai mult în Facebook. "Una dintre caracteristicile-cheie ale Instagram a fost independența și unicitatea sa față de Facebook. Fondatorii au avut foarte mare grijă de acest lucru", a declarat la vremea respectivă pentru CNN Debra Aho Williamson, analist principal la eMarketer.
De atunci, Systrom și Krieger au creat o firmă axată pe aplicațiile sociale ale viitorului, potrivit Platformer. Artifact este primul produs al acestei companii.