Șeful Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat în cadrul unui interviu că Facebook ar putea dezvolta o secțiune specială de știri, care să găzduiască în mod special știri și articole de calitate.
La un an de când anunța că algoritmul Facebook se va schimba astfel încât să afișeze mai puține știri, Zuckerberg pare să se fi răzgândit sau cel puțin să fi găsit o soluție alternativă pentru păstra caracterul social al News Feed-ului în timp ce sunt servite și știri utilizatorilor.
Într-o discuție cu Mathias Döpfner, șeful Axel Springer, cel mai mare publisher din Europa, Mark Zuckerberg a spus că se gândește la crearea unei secțiuni speciale de știri pe Facebook.
Secțiunea respectivă va fi separată de News Feed și va conține doar știri și articole de calitate. Va fi, cum spune șeful Facebook, un loc în care utilizatorii Facebook interesați de știri să găsească știri.
CITEȘTE ȘI Facebook a șters unele postări ale lui Mark ZuckerbergÎn jurul secțiunii ar trebui creat un ecosistem bazat pe o relație directă între Facebook și publisherii, care să implice, a lăsat de înțeles Zuckerberg, plata creatorilor conținutului de calitate afișat aici.
Cu alte cuvinte, publisherii ale căror știri sunt considerate de Facebook de calitate și afișate în această secțiune, ar urma să fie plătiți de compania americană.
Șeful Facebook spune că o astfel de secțiune nu ar fi creată ca un mijloc de monetizare pentru compania pe care o conduce, ceea ce ar putea însemna că nu va fi vorba de un paywall (utilizatorul să plătească pentru acces).
Pe parcursul întregii discuții, Zuckerberg s-a ferit să folosească termeni definitivi, apelând formulări precum “ar trebui”, “am putea” și “cred că”, semn că nimic nu este bătut în cuie iar planurile Facebook s-ar putea schimba or ieși la lumină sub altă formă.