Facebook a anunțat marți, la conferința anuală F8 de la San Francisco, că va permite dezvoltatorilor să creeze chatbot-uri pentru serviciul său de mesagerie, sperând că prin conversațiile dintre utilizatori și companii va putea extinde serviciile proprii, relatează Reuters.
Chatbot-urile sunt programe automate care ajută utilizatorii să comunice cu companiile și preiau sarcini precum achizițiile online, scrie News.ro
Aceste chatbot-uri există de mai mulți ani, sub diverse forme, dar în ultima perioadă au ajuns un subiect fierbinte în industria tehnologiei, datorită progreselor realizate în domeniul inteligenței artificale și al computerelor, care le fac mult mai capabile să preia un rol major în felul în care clienții comunică cu companiile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook a lansat marți chatbot-uri împreună cu mai mulți parteneri, între care site-ul de comerț electronic Shopify și CNN.
Chatbot-urile fac parte din eforturile Facebook de a dezvolta serviciul de mesagerie ca un mijloc prin care clienții să poată contacta companiile, strategie care pune în pericol call centerele tradiționale și care ar putea reduce costurile de personal pentru unele afaceri.
Deși platforme de mesagerie, între care Kik, Slack și Telegram, au deja chatbot-uri, Facebook este considerată că ar avea avantaje distincte.
În primul rând, Facebook are la dispoziție datele a circa 1,6 miliarde de oameni care folosesc serviciul principal al companiei, în timp ce 900 de milioane folosesc și serviciul de mesagerie.
Acest fapt permite dezvoltatorilor să creeze chatbot-uri care pot personaliza sarcini, precum rezervarea biletelor de avion sau a meselor la restaurante.
”Din punctul de vedere al unei companii sau al unui dezvoltator, accesul la cei 1,6 miliarde de oameni este foarte atrăgător”, a declarat Lauren Kunze, director la Pandorabots, compania care construiește și dezvoltă chatbot-uri din 2002.
Ea a arătat că oamenilor le plac experiențele personalizate, ca chatbot-urile să își amintească detaliile personale.
Bot-ul CNN, de exemplu, poate învăța preferințele utilizatorilor în domeniul știrilor și să recomande articole în consecință.
Pentru un site de cumpărături, utilizatorii pot alege intervale de preț și alte preferințe, înainte de botul să le ofere sugestii.
Companiile trebuie să fie totuși precaute.
Un bot experimental al Microsoft, Tay, a afișat o listă de tweet-uri rasiste și sexuale, după ce a fost manipulat de utilizatori ai Twitter, luna trecută. Compania a retras imediat Tay de pe Internet.
Facebook a adăugat permanent funcții pentru serviciul Messenger, de la lansarea acestuia ca aplicație separată, în 2014.
Anul trecut, Facebook a încheiat un parteneriat cu Uber și Lyft, pentru ca utilizatorii să poată comanda o mașină fără să treacă prin aplicația respectivă.
Recent, Facebook s-a asociat și cu KLM Royal Dutch Airlines, pentru ca utilizatorii să primească informații despre zboruri și confirmări pentru rezervări, prin Messenger.
CITEȘTE ȘI Telekom Romania vrea să intermedieze polițe de asigurare complementare anumitor produse din portofoliuChatbot-urile ar putea eventual să automatizeze aceste interacțiuni și să elimine apelurile la serviciile pentru clienți.
Facebook speră ca prin intermediul chatbot-urilor oamenii vor petrece și mai mult timp cu aplicațiile oferite de companie, în activitățile lor zilnice.
Chatbot-urile Facebook ar putea pune în pericol și aplicațiile individuale ale companiilor.
Chiar dacă există milioane de aplicații, utilizatorii petrec 90% din timp numai cu cinci dintre acestea, potrivit companiei de analiză a pieței Forrester. În Statele Unite, două dintre aceste aplicații sunt Facebook și Messenger.