Reprezentanții Facebook au anunțat că vor începe marcarea știrilor false cu anumite etichete de avertizare pentru utilizatorii care vor încerca distribuirea acestora pe rețeaua socială. Știrile cu informații false - care au fost publicate cu intenția de a-i manipula pe utilizatori - vor fi marcate cu un ”steag” de către rețeau socială, transmite CNN.
Aceste etichete de avertizare vor funcționa prin introducerea unui mesaj în roșu sub titlu știrii false, cu textul ”disputat de o parte terță de fact-checkeri”, arată news.ro.
Utilizatorii vor putea să acceseze secțiunea ”de ce este disputat?” pentru a afla mai multe informații.
Angajații Facebook nu vor face în sine acest fact-checking. Mark Zuckerberg a spus în repetate rânduri că ”nu vrem să fim noi arbitrii adevărului, dar în schimb ne vom baza pe comunitate și pe părți terțe de încredere”.
CITEȘTE ȘI Google renunță să mai dezvolte pe cont propriu o mașină complet autonomă - surseAceste părți terțe vor fi reprezentate de organizații de fact-checking, care și-au luat un angajament față de Codul Internațional de Principii de Fact Checking. Aceste principii de fact-checking au fost redactate de către organizația de jurnaliști Poynter.
Câteva zeci de organizații de fact-checking din întreaga lume au semnat acest cod de principii.
”Vom utiliza plângerile din comunitatea noastră și alte semnale pentru a trimite anumite articole către aceste organizații. Dacă organizațiile de fact-checking stabilesc că o anumită știre este falsă, atunci aceasta va fi marcată ca știre disputată și vom avea un link spre un articol care explică de ce știrea respectivă nu este corectă”, a declarat vicepreședintele Facebook, Adam Mosseri.
Facebook se asigură cu utilizatorii vor putea să posteze în continuare ce vor, chiar dacă vorbim de știri false.
”Dar vei vedea o avertizare legată de acea poveste disputată atunci când o distribui”, a explicat Mosseri.
De asemenea, aceste știri disputate vor apărea mai jos în cronologia utilizatorului, iar de acest lucru se va asigura algoritmul dezvoltat de Facebook.
Rețeaua socială este presată să acționeze pentru a combate proliferarea fenomenului știrilor false, însă fiecare parte are propria definiție cu privire la ce reprezintă aceste știri. Organizațiile jurnalistice susțin că o știre falsă reprezintă orice material care încearcă să manipuleze.
Însă, Facebook vrea să contracareze doar ”cel mai mare rău”, adică acele știri care sunt în mod clar farse distribuite de spammeri pentru propriul câștig.
Asemenea știri s-au bucurat de un mare succes în timpul campaniei electorale, iar niște adolescenți macedoneni au creat sute de site-uri cu știri false în favoarea lui Donald Trump.
Facebook încearcă să reducă și câștigurile financiare obținute de cei care postează știrile false.