Facebook va descuraja postarea știrilor vechi

Facebook va descuraja postarea știrilor vechi
scris 26 iun 2020

Utilizatorii rețelei sociale vor fi atenționați când vor să posteze o știre prea pe veche, într-o nouă încercare a companiei americane de a reduce propagarea dezinformărilor.

INTERVIU Andreea Niculae, Accenture România: “De departe, cel mai mare și mai complex impact al COVID-19 pentru bănci va fi asupra managementul creditării” CITEȘTE ȘI INTERVIU Andreea Niculae, Accenture România: “De departe, cel mai mare și mai complex impact al COVID-19 pentru bănci va fi asupra managementul creditării”
Urmărește-ne și pe Google News

Alături de informațiile false, știrile vechi reprezintă unul din mijloacele prin care dezinformarea se răspândește în cadrul rețelelor sociale. Fie că sunt utilizatori care iau de bun tot ce găsesc online ori pagini care refolosesc știri mai vechi pentru trafic, rezultatul este același: dezinformarea utilizatorilor.

Facebook va încerca pe viitor să descurajeze postarea știrilor vechi. Utilizatorii ce sunt pe cale să dea share la o știre mai veche, vor fi întâmpinați de un mesaj care îi avertizează că știrea este prea veche. Aceștia vor putea, însă, să o posteze, dacă țin neapărat - Facebook nu va bloca postarea.

Progrese în reglementarea recunoașterii faciale CITEȘTE ȘI Progrese în reglementarea recunoașterii faciale

Sunt vizate știrile care au mai mult de 90 de zile vechime.

Această măsura nu va împiedica administratorii paginilor de Facebook să de-a ca “breaking news” știri vechi de 2 ani. În schimb, va reuși să atragă atenția utilizatorilor care nu au observat data la care o știre a fost publicată ori preiau o știre de pe un site care ascunde intenționat data publicării pentru a smulge trafic și în timp cu subiectul respectiv.

FOTO Curățenia băii 2.0 - cele mai inovative soluții pentru curățenie în baie la superlativ CITEȘTE ȘI FOTO Curățenia băii 2.0 - cele mai inovative soluții pentru curățenie în baie la superlativ

Noua notificare Facebook urmează o linie orientativă pe care compania americană a adoptat-o și cu alte ocazii. Anul trecut, Instagram a început să-și avertizeze utilizatorii care lasă comentarii sau postări ce îndeamnă la ură. În ambele cazuri, Facebook doar avertizează utilizatorul, lasând la discreția acestuia decizia de a publica sau nu mesajul respectiv.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
stiri