Facebook testează afișarea reclamelor în paginile de căutare și Marketplace

Facebook testează afișarea reclamelor în paginile de căutare și Marketplace
scris 12 dec 2018

Căutarea și Marketplace, două dintre secțiunile Facebook care scăpaseră de reclame până acum, nu vor mai face excepție de la regulă dacă noul test inițiat de compania americană decurge conform planului.

Aflată într-o permanentă căutare a noi locuri în care să afișeze reclame, Facebook a început să testeze așa-numite rezultate sponsorizate în paginile de căutări și Marketplace.

Urmărește-ne și pe Google News

Deocamdată, pentru test au fost selectate un număr limitat de branduri din domeniile auto, retail și comerț electronic, care vor afișa reclame doar în Statele Unite și Canada pentru început.

“Am început să testăm plasarea de reclame în căutări și Marketplace pentru a evalua dacă acestea sunt benefice utilizatorilor și business-urilor înainte de a lua o decizie cu privire la extinderea o globală”, a declarat managerul de produs Zoheb Hajiyani.

ULTIMA ORĂ Sediul Facebook a fost evacuat din cauza unei amenințări cu bombă CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Sediul Facebook a fost evacuat din cauza unei amenințări cu bombă

Reclamele vor putea fi statice sau în format carusel și vor fi compuse dintr-un titlu, o imagine și o descriere. Advertiserii vor putea să plaseze link-uri către site-uri externe pe acestea.

Crearea unei reclame pentru noile secțiuni se va face din același Facebook Ads Manager, unde vor exista opțiunile Search și Marketplace, pe lângă Newsfeed, pentru plasarea acestora.

Cel puțin în cadrul testului nu vor fi afișate reclame video în noile secțiuni. De asemenea, reclamele vor fi afișate doar pe dispozitivele mobile, nu și pe desktop.

Reclamele din Marketplace vor apărea pe Android și iOS, în vreme ce cele din Search vor fi afișate deocamdată doar pe Android.

VIDEO Șeful Google, audiat în Congresul SUA pentru acuzații de cenzură și părtinire politică CITEȘTE ȘI VIDEO Șeful Google, audiat în Congresul SUA pentru acuzații de cenzură și părtinire politică

Advertiserii nu vor putea alege propriile keyword-uri, în schimb reclamele vor fi afișate automat în pagini care conțin termeni apropiați de domeniul de activitate al companiilor.

Facebook încearcă să identifice noi locuri în care să afișeze reclame după ce în Newsfeed acestea s-au epuizat. În Q3 2018, veniturile Facebook au crescut de la an la an cu 33%, sub procentul de creștere de 49% din urmă cu un an.

Conform unei estimări făcute de eMarketer, Facebook va obține anul acesta 279,56 miliarde de dolari din reclame, o cotă de 19,5% din întreaga piața de reclame digitale. Google domină piața cu o cotă de 31,5%.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
reclame