Facebook și Twitter au anunțat joi că au desființat mai mult de 12 rețele de dezinformare de pe platformele lor, folosite de grupuri politice și susținute de state din mai multe țări pentru a-i induce în eroare pe utilizatori, transmite Reuters.
Cele două companii au anunțat în comunicate separate că au identificat și suspendat peste 3.500 de conturi, care foloseau identități false și alte comportamente înșelătoare pentru a răspândi informații false sau înșelătoare, scrie News.ro.
Rețelele aveau ca țintă utilizatori dintr-un număr mare de țări, inclusiv din Statele Unite, unde oficialii avertizaseră că guverne străine încearcă să influențeze rezultatul alegerilor prezidențiale din 3 noiembrie.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În trecut, companiile din sectorul mediei sociale au colaborat cu autoritățile americane pentru urmărirea și dezmembrarea campaniilor de influențare politică care aveau ca țintă alegătorii americani, care au fost atribuite unor state străine, notabil Iranului și Rusiei.
Teheranul și Moscova au negat în repetate rânduri acuzațiile.
Măsurile anunțate joi au fost luate împotriva unor rețele cu anvergură globală, dincolo de alegerile din SUA. Operațiunile aveau ca țintă cel puțin alte 16 țări, de la Azerbaidjan la Nigeria și Japonia, potrivit Facebook și Twitter.
Twitter a arătat că cele cinci rețele suspendate aveau legături separate cu grupuri asociate guvernelor din Iran, Arabia Saudită. Cuba, Thailanda și Rusia.
Facebook a anunțat că a suspendat 10 rețele, dintre care pe unele le-a identificat public anterior. Rețelele avea legături proponderente cu grupuri politice care aveau ca țintă audiențe interne, a arătat compania, între acestea fiind armata din Myanmar și aripa tânără a partidului de guvernământ din Azerbaidjan.
”Campaniile înșelătoare de acest tip provoacă probleme complexe prin estomparea liniei de demarcație între o dezbatere publică sănătoasă și manipulare”, a declarat Nathaniel Gleicher, director pentru politici de securitate cibernetică la Facebook.
Facebook a interzis, de asemenea, o firmă de marketing din SUA numită Rally Forge, despre care a spus că a lucrat cu organizația de activism conservator Turning Point SUA și cu un organizație autoproclamată de mediu numită Inclusive Conservation Group.
Conturile controlate de Rally Forge au încercat să influențeze conversațiile publice în jurul evenimentelor de știri prin inundarea secțiunii de comentarii a articolelor publicate de instituții de presă importante, a spus Facebook.
Washington Post a raportat că Turning Point SUA a fost responsabilă pentru o campanie de mesagerie politică ”asemănătoare spamului”, care a pompat 4.500 de tweeturi cu conținut identic. La acea vreme, Twitter a suspendat 20 de conturi și Facebook a anunțat că va investiga activitatea.
Turning Point a spus acuzațiile sunt legate de o entitate separată. ”Greșeala a fost semnalată echipei de comunicare a Facebook”, se afirmă într-un comunicat.
Solicitările de comentarii trimise Rally Forge și președintele său din zona Phoenix, Jake Hoffman, au primit imediat răspuns. Reuters nu a reușit să îi contacteze pe reprezentanțiiInclusive Conservation Group.