Aplicațiile de iPhone pentru Facebook și Instagram ar folosi un browser propriu, care ar urmări toate acțiunile utilizatorilor după ce aceștia dau click pe un link, inclusiv introducerea unor date sensibile, precum parolele și datele cardurilor.
O analiză realizată de Felix Krause, un dezvoltator independent, care a lucrat anterior pentru Google și Twitter, arată cât de riguroasă ar fi supravegherea la care și-ar supune Meta utilizatorii de iPhone.
Aplicațiile de Facebook și Instagram nu ar folosi, precum majoritatea aplicațiilor de iPhone, o instanță de Safari pentru deschiderea link-urilor. În schimb, cele două se bazează pe un browser propriu.
CITEȘTE ȘI Facebook Messenger va cripta toate conversațiile de anul viitorBrowserele celor două aplicații sunt deschise atunci când se dă click pe un link în Facebook sau Instagram și injectează cod JavaScript în toate site-urile pe care utilizatorii intră.
Cu acest cod, numit „Meta Pixel”, sunt monitorizate toate interacțiunile utilizatorilor, din momentul în care este deschis browser-ul. Se urmăresc click-urile pe reclame, link-urile și butoanele apăsate, textul selectat, capturile de ecran făcute și textele introduse, relatează sursa citată.
Textele introduse pe care Meta le urmărește aici sunt în mod special îngrijorătoare pentru că poate fi vorba de diverse informații sensibile, de la datele de plată ale cardurilor, până la parolele de logare pe anumite site-uri.
Krause spune că descoperirea nu înseamnă neapărat că Meta fură datele sensibile ale utilizatorilor, neexistând dovezi în acest fel. O astfel de descoperire ar afecta grav imaginea companiei.
Oricum, practica încalcă regulile ATT (App Tracking Transparency) implementate de Apple, care prevăd că urmărirea utilizatorilor se poate face doar după obținerea acordului expres al acestuia.
Dacă Apple va penaliza Meta pentru asta, business-ul bazat pe reclame al companiei ar putea avea, din nou, de suferit. Meta este unul din principalii criticii ai politici ATT, pentru motive evidente.