Într-o scrisoare publică postată pe blog-ul de presă al Facebook, compania recunoaște că a angajat special o firmă de PR pentru a investiga și a direcționa atenția către miliardarul George Soros.
După informațiile publicate de presa americană și negările lui Mark Zuckerberg respectiv ale șefului de operațiuni Sheryl Sandberg, Facebook recunoaște pentru prima dată că a angajat o agenție de PR pentru a-și decredibiliza criticii printr-o conexiune cu George Soros.
Vina și-o asumă șeful de comunicare al companiei, Elliot Schrage, care recunoaște că a angajat firma de PR Definers Public Affairs special pentru a-l targeta pe Soros.
Schrage spune că a fost o operațiune desfășurată în două etape. Prima oară s-a dorit căutarea eventualelor motivații financiare ale lui Soros ca urmare a criticilor publice pe care acesta le-a făcut la adresa Facebook și Google.
CITEȘTE ȘI Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, anunță că nu va demisiona, în ciuda scandalurilor în care a fost implicată companiaÎn ianuarie 2018, Soros spunea, într-un discurs susținut în cadrul Forumului Economic Mondial de la Davos, că cele două companii de tehnologie sunt o amenințare pentru societate.
Câteva luni mai târziu, când o organizație nouă, intitulată Freedom From Facebook, a început să critice politicile Facebook, Definers Public Affairs ar fi descoperit că unii dintre membrii organizației erau susținuți financiar de Soros.
Facebook a trimis atunci documente către presă încercând să arate că în spatele noului critic ar sta, de fapt, Soros.
Schrage nu și-a cerut scuze în scrisoarea publicată pentru tacticile folosite, ci le-a apărat spunând că este normal ca o companie să-și studieze rivalii.