Facebook a emis un comunicat de presă prin care recunoaște că instrumentele actuale de raportare și filtrare a conținutului ofensator nu funcționează cum ar trebui.
Compania promite că va lucra în perioada următoare pentru îmbunătățirea opțiunilor care permit utilizatorilor să raporteze conținutul ofensator. Scopul este acela de a depista și elimina cât mai repede conținutul ofensator.
Noul scandal a pornit de la postarea unui video care arăta cum este ucis cu sânge rece un american de 74 de ani. Presupusul criminal a postat trei filmări pe Facebook: una în care declara că a ucis un om, alta care arăta crima propriu-zisă și o a treia care constituia confesiunea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Filmarea crimei a putut fi raportată de utilizatori abia după o oră și 45 de minute. După aceea, a mai durat încă două ore până când Facebook a dezactivat contul suspectului.
Alături de Facebook, și Google este presat să ia măsuri cu privire la filmările care conțin violență sau ură rasială. În fapt, filmările crimei postate pe Facebook sunt acum disponibile pe YouTube.
Acesta scandal vine la doar câteva zile după ce publicația britanică The Times a publicat o investigație care arăta tocmai faptul că Facebook se mișcă foarte greu când vine vorba de cenzurarea posturilor ofensatoare raportate, iar algoritmul folosit de rețeaua socială nu face decât să scoată, în unele cazuri, în față acest gen de conținut.