Gigantul american a lansat o aplicație pentru realizarea cercetărilor de piață, recompensându-i financiar pe participanți.
Cea mai nouă aplicație Facebook, numită Viewpoints, este un instrument pentru realizarea cercetărilor de piață. Participanții care completează sondajele și răspund la întrebări pot câștiga bani.
În funcție de studiile la care au participat, utilizatorii primesc un anumit număr de puncte. Când se atinge un prag de puncte, primesc automat banii prin PayPal.
Deși sistemul pe bază de puncte înseamnă că utilizatorii nu sunt plătiți imediat după finalizarea unui studiu, cel puțin punctele acumulate nu expiră și pot fi completate ulterior pentru a ajunge la un prag care aduce bani.
CITEȘTE ȘI 1% din aplicațiile mobile acaparează 80% din download-uriPrin studiile realizate, Facebook speră că poate înțelege mai bine ce-și doresc utilizatorii săi, cum își poate îmbunătăți produsele și ce alte produse ar putea să mai lanseze.
Facebook nu este la prima aplicație de acest gen. Înainte a existat controversata Facebook Research, o aplicație care plătea adolescenții pentru a le urmări toate acțiunile realizate pe dispozitivele mobile.
De data aceasta, Facebook explică care sunt implicațiile folosirii aplicației și susține că datele colectate nu vor fi vândute altor companii.
Viewpoints este disponibilă, deocamdată, doar în Statele Unite.