În curând, administratorii paginilor de Facebook nu vor mai putea modifica titlul, descrierea sau poza articolelor pe care le postează.
Facebook a anunțat că va dezactiva abilitatea pe care utilizatorii și, în special, paginile rețelei sociale o au de a modifica datele unui articol, precum poza, titlul și descrierea, înainte de a fi postate.
Regula va fi că nicio pagină de Facebook nu va mai putea face modificările amintite. Însă, pentru publisherii ”de încredere” se va putea face excepție de la regulă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Modificările vor intra în vigoare pentru toată lumea pe 27 septembrie. Publisherii care vor să aibă în continuare abilitatea de a modifica informațiile articolelor pe care le postează pe Facebook trebuie să aplice până atunci pentru a beneficia de dreptul excepției.
În cadrul secțiunii Publishing Tools a paginilor de Facebook, va exista o secțiune nouă, care se va numi Link Ownership. Aici, administratorii paginilor vor trebui să autorizeze domeniul site-ului pe care-l reprezintă pentru că excepția de la regulă se va face prin filtrarea domeniilor.
Prin limitarea drastică a numărului paginilor care pot modifica informațiile articolelor postate, Facebook încearcă să lupte (sau măcar să mimeze că luptă) împotriva știrilor false răspândite prin cadrul propriei rețele de socializare.
Este, însă, o măsură care va descuraja doar creatorii de știri false mai puțin pricepuți, pentru că administratorii de site-uri pot în continuare să stabilească titluri și poze diferite pentru Facebook față de propriul site prin tag-urile de Open Graph (platforma care conectează site-urile la Facebook, permițând schimbul de date în ambele sensuri).