În curând, administratorii paginilor de Facebook nu vor mai putea modifica titlul, descrierea sau poza articolelor pe care le postează.
Facebook a anunțat că va dezactiva abilitatea pe care utilizatorii și, în special, paginile rețelei sociale o au de a modifica datele unui articol, precum poza, titlul și descrierea, înainte de a fi postate.
Regula va fi că nicio pagină de Facebook nu va mai putea face modificările amintite. Însă, pentru publisherii ”de încredere” se va putea face excepție de la regulă.
Modificările vor intra în vigoare pentru toată lumea pe 27 septembrie. Publisherii care vor să aibă în continuare abilitatea de a modifica informațiile articolelor pe care le postează pe Facebook trebuie să aplice până atunci pentru a beneficia de dreptul excepției.
CITEȘTE ȘI Peste 8 milioane de specialiști IT lucrau în UE în 2016, cei mai mulți în Marea BritanieÎn cadrul secțiunii Publishing Tools a paginilor de Facebook, va exista o secțiune nouă, care se va numi Link Ownership. Aici, administratorii paginilor vor trebui să autorizeze domeniul site-ului pe care-l reprezintă pentru că excepția de la regulă se va face prin filtrarea domeniilor.
Prin limitarea drastică a numărului paginilor care pot modifica informațiile articolelor postate, Facebook încearcă să lupte (sau măcar să mimeze că luptă) împotriva știrilor false răspândite prin cadrul propriei rețele de socializare.
Este, însă, o măsură care va descuraja doar creatorii de știri false mai puțin pricepuți, pentru că administratorii de site-uri pot în continuare să stabilească titluri și poze diferite pentru Facebook față de propriul site prin tag-urile de Open Graph (platforma care conectează site-urile la Facebook, permițând schimbul de date în ambele sensuri).