Facebook a anunțat joi că nu va mai accepta reclame politice noi în săptămâna care precede alegerile prezidențiale americane din 3 noiembrie, în cadrul unei serii de măsuri descrise de companie ca fiind planul său final pentru reducerea riscurilor de răspândire a dezinformărilor i de interferență în alegeri, transmite Reuters.
Operatorul celei mai mari rețele de socializare din lume va continua să permită campaniile și reclamele politice aflate deja în sistem și va permite modificarea sumelor alocate acestora și țintirea utilizatorilor, dar va bloca ajustarea conținutului reclamelor sau designul acestora, scrie News.ro.
Facebook va crea o etichetă pentru postările candidaților sau ale campaniilor care vor încerca să își revendice victoria înainte ca rezultatele alegerilor să fie oficiale.
Într-un interviu acordat CBS News, difuzat joi, directorul general al Facebook Mark Zuckerberg a spus despre măsuri: ”Acestea se vor aplica cu siguranță președintelui odată ce noile reguli vor intra în vigoare și se vor aplica tuturor în mod egal”.
Președintele Donald Trump candidează pentru un al doilea mandat, în fața democratului Joe Biden și vor avea loc, de asemenea, alegeri pentru Congres.
Într-o postare pe Facebook care a anunțat schimbările, Zuckerberg a afirmat că este îngrijorat de provocările unice pe care alegătorii le vor întâmpina anul acesta din cauza pandemiei de coronavirus, care a determinat o creștere a votului prin poștă.
”De asemenea, mă tem că, având o națiune atât de divizată, în timp ce finalizarea rezultatelor alegerilor ar putea dura zile sau chiar săptămâni, ar putea exista un risc crescut de tulburări sociale în întreaga țară”, a spus el.
Twitter a interzis anul trecut reclamele politice, iar Google, parte a grupului Alphabet, a limitat modul în care agenții de publicitate electorală pot ținti alegătorii.