Facebook lansează Facebook 360, prima aplicație a companiei dedicată în mod special conținutului care ține de realitatea virtuală.
Mark Zuckerberg a declarat în mai multe rânduri că vede realitatea virtuală ca pe următorul pas logic pentru rețeaua sa de socializare, iar compania pe care o conduce face acum primul pas concret în acest sens prin lansarea primei aplicații dedicate așa-numitei realități virtuale.
Disponibilă în acest moment doar pentru Gear VR, casca de realitate virtuală a celor de la Samsung, Facebook 360 permite utilizatorilor să vizualizeze fotografiile la 360 de grade și filmările panoramice postate în cadrul rețelei.
Ca și în cadrul rețelei sociale obișnuite, utilizatorii pot folosi reacțiile clasice pentru a-și exprima părerea față de conținutul virtual. Există și posibilitatea salvării conținutului, însă, deocamdată, nu se poate comenta.
CITEȘTE ȘI Vodafone vrea să angajeze în trei ani 1.000 de femei aflate într-o pauză în carieră, inclusiv în RomâniaNoua aplicație organizează conținutul în patru secțiuni:
- Following - aici este concentrat conținutul postat de prieteni
- Explore - conținut panoramic interesant din restul rețelei
- Saved - imagini și filmări salvate pentru a fi vizionate mai târziu
- Timeline - propriul conținut panoramic
Prima aplicație dedicată realității virtuale vine din partea Facebook după ce rețeaua socială a reușit să cumuleze o cantitate impresionantă de conținut panoramic. Conform companiei, utilizatorii săi au postat deja peste un milion de filmări la 360 de grade și mai bine de 25 de milioane de fotografii panoramice.
Facebook 360 este primul produs pe care divizia de realitate virtuală a Facebook îl lansează după ce, în luna ianuarie, Brendan Iribe a fost înlocuit la conducerea diviziei cu Hugo Barra, fostul executiv al producătorului chinez de gadgeturi Xiaomi.