După ce a decis să promoveze în newsfeed conținutul personal în defavoarea știrilor, Facebook revine cu o secțiune dedicată special știrilor, care va aduce venituri importante marilor publicații.
Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare.
Secțiunea News va fi lansată vineri, conform surselor din cadrul companiei citate de Washington Post și este privită cu speranță de publisherii care așteaptă de mult să fie plătiți pentru conținutul lor de companiile de tehnologie.
În cea mai mare parte, conținutul va fi personalizat de un algoritm care urmărește interesele fiecărui utilizator, într-un mod similar targetării reclamelor. Există și o echipă de editori care va selecta și promova știrile mai importante.
Din ianuarie 2018, când a modificat algoritmul de rankare astfel încât să apară mai puține știri și mai multe postări ale prietenilor, site-urile de știri au înregistrat un regres în ceea ce privește traficul primit din Facebook.
CITEȘTE ȘI Președinția UE: Uniunea Europeană trebuie să devină principala piață pentru instalarea rețelelor 5GModificarea de atunci, care a fost făcută pentru a rezolva prin ascundere sub preș problema știrilor false care populau newsfeed-ul utilizatorilor, ar putea readuce site-urilor de știri măcar o parte din traficul pierdut.
O secțiune separată nu va oferi aceeași vizibilitate știrilor ca afișarea acestora direct în newsfeed. Cel mai probabil, aceasta va fi vizitată constant doar de utilizatorii care intră pe Facebook și pentru știri, nu doar pentru a fi în legătură cu prietenii.
La început, vor fi implicate aproximativ 200 de publicații. În funcție de contribuția avută, publicațiile mari vor încasa de la Facebook sume cuprinse între câteva sute de mii de dolari până la milioane de dolari.
Marile publicații au reușit să-și apere paywall-ul în negocierile cu Facebook, astfel că, deși vor apărea în noua secțiune, știrile din spatele unui paywall nu vor putea fi citite decât de abonați.
Majoritatea publicațiilor, însă, vor putea face bani doar din reclamă. Pentru acestea, spun cei de la Facebook, noua secțiune va fi o oportunitate de a-și promova brandul și a atrage trafic.