Compania americană este suspectată că a cumpărat companii și produse pe care le vedea ca posibili viitori concurenți .
Comisia Federală pentru Comerț din Statele Unite a extins o investigație actuală asupra Facebook, pentru a verifica dacă achizițiile făcute de companie nu au avut, de fapt, rolul de a elimina din piață potențialii rivali care i-ar fi periclitat “imperiul”.
Conform unor surse anonime citate de WSJ, oficialii FTC au început deja contacteze fondatorii unora din startup-urile cumpărate de Facebook de-a lungul timpului. În ultimii 15 ani, Facebook a achiziționat aproximativ 90 de companii, conform S&P Global.
Printre cele mai notabile achiziții făcute de Facebook de-a lungul timpului, se numără Instagram și WhatsApp, două produse esențiale în acest moment pentru compania americană.
CITEȘTE ȘI Facebook a blocat două campanii de manipulare, orchestrate din Arabia Saudită, Egipt și EAUFacebook a folosit un instrument software special pentru a-și identifica țintele, startup-uri cu potențial mare de creștere. Tehnologia cumpărată în 2013 de la Onavo Mobile a fost folosită inclusiv pentru luarea deciziei de achiziționare a WhatsApp în februarie 2014.
Facebook a renunțat la Onavo după ce informația a ajuns în presă.
Oficialii companiei susțin că, de fapt, achizițiile făcute au ajutat procesul de inovare și le-au permis produselor cumpărate să se dezvolte cum altfel nu fi putut să o facă, oferind în cele din urmă mai multe opțiuni utilizatorilor.
Noua investigație vine la puțin timp după ce FTC a amendat Facebook cu 5 miliarde de dolari pentru încălcarea intimității utilizatorilor săi.