Aplicația emblematică Facebook a Meta atrage cel mai mare număr de adulți tineri din ultimii trei ani, în condițiile în care compania vrea să schimbe reputația platformei de bastion al unei generații mai în vârstă, transmite Reuters.
Peste 40 de milioane de adulți din SUA și Canada cu vârste între 18 și 29 de ani verifică acum Facebook zilnic, a declarat compania de socializare, în prima sa publicare a unor astfel de informații demografice, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook, al cărei fondator Mark Zuckerberg a împlinit luna trecută 40 de ani, a împlinit anul acesta 20 de ani de la înființare.
Creșterea reflectă eforturile companiei din ultimii câțiva ani de a redobândi atenția tinerilor adulți care au apelat la aplicația de video scurte TikTok, deținută de ByteDance din China.
Meta a înregistrat ”cinci sferturi din creșterea sănătoasă a utilizării aplicațiilor” în rândul adulților tineri, a spus un purtător de cuvânt al companiei.
La un eveniment din New York, menit să evidențieze modul în care tinerii folosesc aplicația, șeful Facebook, Tom Alison, a declarat că aniversarea i-a determinat pe directori să realizeze că Facebook trebuie să evolueze pentru a rămâne relevantă pentru generația următoare.
"Pentru cine este Facebook? Este pentru părinții mei?”, a spus Alison, citând întrebări pe care a spus că le-a auzit de la adulții tineri.
Alison a declarat pentru Reuters, într-un interviu, că utilizatorii tineri păreau să vină inițial pe Facebook pentru a folosi secțiuni precum Marketplace, Grupuri și Întâlniri în momente cheie din viața lor, cum ar fi atunci când au nevoie să amenajeze apartamente pentru prima dată.
În timp ce majoritatea acestor secțiuni nu prezintă reclame, utilizarea lor a generat implicarea pe scară largă, a adăugat el.
”Odată ce sunt pe Facebook, merg și verifică lucruri care se întâmplă în Feed sau din Reels”, a spus el, referindu-se la produsul video scurt de tip TikTok al Meta.
Facebook, fondată într-un cămin al Universității Harvard în 2004, s-a răspândit ca focul în campusurile universitare din SUA după ce a fost lansată și a devenit rapid platforma implicită de comunicare în masă pentru o generație de utilizatori de internet.
Aplicația a adunat 50 de milioane de utilizatori în primii trei ani și acum are 3,2 miliarde de utilizatori la nivel global.
CITEȘTE ȘI Oferta JT Grup Oil – în ziua decisivă. Care discount?Pe parcurs, însă, a devenit mai puțin atractivă pentru utilizatorii tineri care conduc modurile de consum și sunt considerate cruciale de agenții de publicitate responsabili de majoritatea vânzărilor de reclame ale Meta.
Doar aproximativ o treime dintre adolescenții americani spun că folosesc Facebook, conform unui sondaj realizat de anul trecut de organizația de cercetare Pew, o scădere mare în comparație cu sondajele anterioare efectuate de grup în 2014 și 2015.
Prin comparație, ponderea tuturor adulților din SUA care spun că folosesc Facebook a rămas relativ constantă din 2016, la aproximativ 68%, a spus Pew.