Facebook analizează dacă să interzică publicitatea politică pe platforma sa de socializare, în Statele Unite, înainte de alegerile prezidențiale americane din 3 noiembrie, potrivit unor surse citate vineri de Bloomberg, transmite Reuters.
Deocamdată doar se discută posibilitatea de a interzice publicitatea politică și nu a fost luată încă o decizie, scrie News.ro.
Un purtător de cuvânt al companiei a spus că Facebook nu comentează informația.
CITEȘTE ȘI CJUE: YouTube nu este obligată să furnizeze e-mailul, adresa IP sau numărul de telefon în cazul utilizatorilor care încarcă filme ilegal pe platformăFacebook a fost criticată pentru politica sa de a excepta publicitatea politică de verificarea faptelor afirmate. Anul trecut, Twitter a interzis reclamele politice, dar Facebook a afirmat că nu vrea să îngrădească discursul politic.
Campaniile președintelui Donald Trump și candidatului democrat Joe Biden nu au răspuns imediat solicitărilor de comantarii.
Luna trecută, campania Biden a publicat o scrisoare deschisă adresată directorului general al Facebook Mark Zuckerberg, în care a cerut companiei să verifice faptele prezentate în reclamele politice, în cele două săptămâni de dinaintea alegerilor.
Într-o postare făcută vineri pe Twitter, directorul pentru sectorul digital al campaniei Biden, Rob Flaherty, s-a referit la problema dezinformării prin intermediul conținutului neplătit de pe site.
”Trebuie să reamintesc că problemele Facebook sunt în proporție de 80% legate de conținutul neplătit și tot ceea ce fac în privința conținutului plătit este o tentativă de a distrage atenția”, a scris Flaherty pe Twitter.
Peste 900 de advertiseri s-au înscris într-un boicot împotriva Facebook organizat de organizații pentru protejarea drepturilor civile, pentru a presa compania să ia măsuri concrete pentru a bloca răspândirea urii și a dezinformării, în urma morții afro-americanului George Floyd în timp ce se afla în custodia poliției.