Aflată la un pas de pierderea accesului la o mare cantitate de date despre utilizatorii dispozitivelor Apple, ca urmare a unei modificări pe care o va face în curând producătorul iPhone-ului, Facebook se va ruga pur și simplu de utilizatorii săi să o lase să le colecteze datele personale.
Cândva în primăvara acestui an, pe iPhone și iPad va intra o vigoare o măsură de protejare a intimității care are potențialul de a lovi direct business-ul de reclame al Facebook, care se bazează pentru targetare pe datele personale colectate de la utilizatori.
Până acum, colectarea datelor personale se făcea implicit, utilizatorul trebuind să opteze expres împotriva acesteia. După modificarea ce va intra în vigoare din primăvară, utilizatorii de iPhone și iPad vor fi întrebați de la început dacă permit aplicațiilor pe care le folosesc să îi urmărească și să le colecteze datele personale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Se așteaptă ca cea mai mare parte a utilizatorilor să refuze și, astfel, să lovească companiile care trăiesc de pe urma datelor personale, precum Facebook.
De aceea, Facebook a decis ca, începând deja de astăzi, să afișeze la nivel global un mesaj tuturor utilizatorilor de iPhone și iPad prin care îi încurajează pe aceștia să accepte să le fie colectate datele personale în momentul în care vor fi întrebați.
Facebook a început o luptă a declarațiilor cu Apple, din momentul în care producătorul iPhone-ului a anunțat intenția de a face această schimbare. Compania condusă de Mark Zuckerberg și chiar acesta, direct, au acuzat Apple că se folosește de poziția dominantă de care se bucură pentru a-și lovi concurenții, în timp ce propriile produse nu respectă aceleași reguli.
Facebook și-a angajat deja avocați pentru consiliere și pare pregătită de a merge în tribunal împotriva Apple.
Se estimează că abilitatea Facebook de colectare a datelor va fi afectată grav de această modificare și că va pierde, cel puțin parțial, accesul la datele colectate de peste 85.000 de aplicații de iPhone și iPad.