Un nou consiliu de supraveghere a conținutului, înființat de Facebook, va include un fost șef de guvern, un laureat al premiului Nobel și mai mulți experți în drept costituțional și avocați ai drepturilor omului, în primii săi 20 de membri, a anunțat miercuri compania, transmite Reuters.
Consiliul independent, care va putea să răstoarne decizii ale directorului general Mark Zuckerberg dacă un anumit conținut poate fi permis pe Facebook sau pe Instagram, este o reacție importantă la criticile legate de modul în care compania gestionează conținutul problematic, scrie News.ro.
Facebook a anunțat că membrii consiliului au locuit în 27 de țări, vorbesc cel puțin 29 de limbi, dar un sfert dintre aceștia și doi dintre cei patru co-președinți provin din Statele Unite, unde se află sediul central al companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Co-președinții, care i-au selectat pe ceilalți membri, împreună cu Facebook, sunt fostul judecător federal american și expert în libertăți religioase Michael McConnell, expertul în drept constituțional Jamal Greene, avocatul columbian Catalina Botero-Marino și fostul premier danez Helle Thorning-Schmidt.
Între membrii inițiai ai consiliului se află: fostul judecător la Curtea Europeană a Drepturilor Omului András Sajó, directorul executiv al Internet Sans Frontières Julie Owono, laureatul premiului Nobel pentru Pace din Yemen Tawakkol Karman, cercetătorul australian în guvernanța internetului Nicolas Suzor și avocatul pakistanez pentru drepturile omului Nighat Dad.
Nick Clegg, directorul Facebook pentru afaceri globale, a declarat într-un interviu pe Skype că este importantă componența consiliului, dar credibilitatea acestuia va fi dobândită în timp.
Consiliul de supraveghere va începe să lucreze imediat, iar Clegg a spus că va începe să audieze cazuri în această vară.
Consiliul, care va ajunge la 40 de membri și pe care Facebook a anunțat că îl va finanța cu 130 de milioane de dolari pentru cel puțin șase ani, va emite decizii publice și obligatorii, pentru un număr mic de cazuri controversate, în care utilizatorii Facebook au epuizat procedurile obișnuite ale Facebook. Și compania va putea trimite consiliului decizii semnificative, inclusiv referitoare la publicitate sau la grupuri de pe rețeaua de socializare.
Acest consiliu va putea să facă recomandări, bazate pe deciziile sale, la care compania va răspunde public.
”Nu suntem poliția internetului, nu vă gândiți la noi ca la un fel de grup de acțiune rapidă care va interveni și va rezolva probleme”, a declarat co-președintele McConnell, într-o conferință cu analiștii, afirmând că acest consiliu va efectua o a doua analiză, deliberativă.