Acțiunile Facebook au scăzut miercuri seara cu până la 8,5% după ce compania a avertizat că avansul veniturilor va încetini în trimestrul patru, chiar dacă rezultatul din trimestrul precedent a depășit așteptările analiștilor, transmite Reuters.
Declinul acțiunilor arată neîncrederea investitorilor că Facebook poate continua succesul de până acum, chiar dacă a raportat rezultate solide din publicitatea pe dispozitive mobile și o creștere constantă a rețelei, care a atins aproape 1,8 miliarde de utilizatori lunari, scrie News.ro.
Facebook a înregistrat o creștere de 56%, peste așteptări, a veniturilor trimestriale, la 7,01 miliarde de dolari.
Alphabet, compania mamă a Google, a raportat la rândul său o creștere ridicată a profitului și veniturilor, în timp ce companii tradiționale, precum New York Times, au dificultăți în oprirea declinului veniturilor.
Directorul Financiar al Facebook, David Wehner, a afirmat însă, într-o întâlnire cu analiștii, că creșterea va încetini semnificativ din cauza limitelor numărului de anunțuri publicitate care pot fi încărcate fără a deranja utilizatorii.
El a mai spus că 2017 va fi un an al investițiilor agresive, care vor duce la o creștere substanțială a cheltuielilor.
Publicitatea mobilă a reprezentat 84% din veniturile totale din publicitate obținute de Facebook, de 6,82 miliarde de dolari, față de 78% în urmă cu un an.
CITEȘTE ȘI Microsoft acuză că hackeri care au legături cu Guvernul rus exploatează o lacună WindowsCompania a precizat că în trimestrul al treilea a depășit 1 miliard de utilizatori luni de pe dispozitive mobile
Un număr de 1,79 miliarde de oameni au folosit lunar serviciul Facebook în trimestrul al treilea, în creștere cu 16%, respectiv 2443 milioane de persoane față de aceeași perioadă a anului trecut.
Facebook intenționează să își mărească în continuare baza de utilizatori, în special în țările aflate în dezvoltare, unde rata de penetrare a serviciilor sale este încă scăzută.