Popularitatea platformei de rezervări pentru vacanțe, Booking.com, nu a scăpat de atenția infractorilor cibernetici care trimit mesaje utilizatorilor cu scop de fraudare, susțin experții în securitate cibernetică ai companiei Eset, citați de Agerpres.
"Booking.com a devenit una dintre principalele platforme cu oferte de cazare pentru vacanță, dar și servicii precum închirieri de mașini și găsirea biletelor de avion. De fapt, este cel mai vizitat site de turism și călătorii din lume, procesând peste un miliard de rezervări în 2023, dublu față de numărul înregistrat în 2016. Evident, popularitatea sa nu a scăpat de atenția infractorilor cibernetici, care, în mod invariabil, iau în vizor site-urile web cu trafic mare. Platformele pentru rezervarea vacanțelor reprezintă un teren foarte profitabil de exploatare a vulnerabilităților informatice. Chiar Booking.com a recunoscut amploarea problemei și a spus că a înregistrat o "creștere uluitoare cu 500 până la 900%" a escrocherilor de călătorie în ultimele 18 luni - și că această creștere este în mare parte determinată de exploatarea de către infractorii cibernetici a unor instrumente precum ChatGPT, începând cu noiembrie 2022", explică Christian Ali Bravo, unul dintre specialiștii Eset, într-un articol publicat recent pe blogul din România al producătorului de soluții antivirus.
Potrivit sursei citate, atacurile de tip phishing sunt în prim-plan, cu o avalanșă de e-mailuri, texte și mesaje postate pe rețelele de socializare.
"În cadrul acestei escrocherii, ei uzurpă identitatea unei platforme populare pentru a păcăli victima, făcând-o să creadă că se adresează site-ului oficial. Evident, Booking.com nu este imun la asemenea escrocherii, iar fraudatorii continuă să lanseze o serie de campanii în care se prezintă drept platforma sau reprezentanții hotelului sau ai unui alt serviciu pe care călătorii vizați l-au rezervat prin intermediul site-ului. Adesea, vin cu o poveste plauzibilă prin care creează un sentiment de urgență și încearcă să înșele victima să intre pe un link la care trebuie să refacă plata, pentru a remedia o pretinsă eroare produsă și pentru a evita să-și piardă rezervarea", menționează expertul.