11,2 miliarde de dolari au cheltuit utilizatorii europeni în App Store și Google Play anul trecut, în creștere cu 18,9%.
Compania de analiză Sensor Tower a publicat un studiu privind consumul de aplicații și jocuri mobile pe piața europeană, care arată o creștere importantă a cheltuielilor cu aceste produse.
În total, în cadrul celor două mari magazine oficiale de jocuri și aplicații mobile, App Store și Google Play, europenii au investit anul trecut 11,2 miliarde de dolari. Suma este cu 18.9% mai mare decât cea înregistrată în 2018.
CITEȘTE ȘI Apple închide toate magazinele și birourile din China continentalăEuropenii nu sunt însă cei mai avizi consumatori ai acestei piețe. Cifra reprezintă doar 13,5% din cele 83 miliarde de dolari generate la nivel global.
Decalajul dintre cele două platforme nu este la fel de mare în Europa, ca la nivel global. App Store a generat și aici mai mulți bani (6 miliarde dolari), însă Google Play a fost destul de aproape (5,2 miliarde dolari).
În ceea ce privește numărul download-urilor, europenii au realizat 24,1 miliarde de instalării pe telefoane și tablete, cu 7,2% mai mult decât în urmă cu un an. Aici, Google Play este lider detașat, cu 73,1% din toate download-urile.
Țările europene care au cheltuit cei mai mulți bani pe aplicații și jocuri mobile sunt, în ordine, Marea Britanie, Germania, Franța, Rusia și Italia. Rusia și Turcia sunt țările în care s-au descărcat cele mai multe aplicații.
Tinder, Netflix și YouTube, în această ordine, sunt aplicațiile în care europenii au investit cei mai mulți bani. Cele mai descărcate aplicații au fost WhatsApp, Instagram și Facebook Messenger.